וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה סוחף את ארה"ב: ניצח בעוד 3 מדינות

13.2.2008 / 3:35

הסנטור מאילינוי גבר על קלינטון בבחירות המקדימות בווירג'יניה, בוושינגטון הבירה ובמרילנד. בצד הרפובליקני, מק'קיין ניצח את האקבי

הסנטור ברק אובמה ממשיך ברצף הנצחונות: הסנטור מאילינוי ניצח הלילה (רביעי) בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בווירג'יניה, בוושינגטון הבירה ובמרילנד. כמו כן, נראה כי אובמה ניצח את הילרי קלינטון בפער ניכר. נצחונות אלו גרמו לאובמה לעבור את קלינטון במספר הנציגים בעם הראשונה מאז תחילת המירוץ. לפי ההערכה של רשת CNN, לאובמה יש 1,208 נציגים לעומת 1,185 נציגים שיש לקלינטון.

במטה הבחירות של אובמה הגיבו בהתלהבות למשמע התוצאות. בכירים במטה אמרו כי הם מקווים להמשיך במומנטום ולהכריע את ההתמודדות עוד לפני הוועידה הכללית של המפלגה הדמוקרטית באוגוסט. הם ציינו בסיפוק כי מפילוח של המצביעים, עולה כי אובמה זכה לרוב גם בקרב קהלים רבים שמזוהים עם קלינטון, כגון הנשים והגמלאים.

במטה הבחירות של קלינטון ניסו להפחית בחשיבות התוצאות. קלינטון, שאף עזבה את המדינות עוד קודם לפרסום לפרסום התוצאות, אמרה כי " אלו מדינות עם שיעור רב של שחורים, שבדרך כלל מצביעים עבור אובמה". במטה של קלינטון, שידע תהפוכות בימים האחרונים עם פיטוריה של מנהלת המטה, נושאים עיניים לעבר הבחירות שיתקיימו באוהיו ובטקסס בתחילת מרץ. גורמים במטה אמרו כי הם מבינים שהפסד גם במדינות הללו, עשיים להכריע את המירוץ באופן סופי. במחנה של אובמה מתגאים גם בסקרים שמנבאים כי לאובמה יש יותר סיכויים מאשר לקלינטון לגבור על המועמד הרפובליקני ג'ון מק'קיין בבחירות הכלליות.

אם בכל זאת, שני המועמדים לא יוכלו להשיג את 2,025 הנציגים הדרושים לניצחון במירוץ, ההכרעה תעבור לידיהם של "נציגי העל" בוועידה הדמוקרטית הארצית שתתקיים בדנבר באוגוסט. נציגי העל" הם בכירים במנגנון המפלגתי, שמצביעים לפי שיקול דעתם וללא קשר לתוצאות הבחירות במדינות. רובם של "נציגי העל" הבטיחו את תמיכתם לקלינטון עוד בתחילת המירוץ, אולם כבר עתה עסוקים בשני המטות בשתדלנות בקרב הנציגים.

מק'קיין לא מספיק שמרן בשביל הרפובליקנים

בצד הרפובליקני, מייק האקבי ממשיך לעשות חיים קשים לסנטור ג'ון מק'קיין. לאחר ספירת הקולות, עולה כי מק'קיין גבר האקבי במרינלנד, בווירג'יניה ובוושינגטון הבירה . עם זאת, בווירג'יניה שנחשבה למדינה החשובה ביותר, מק'קיין הקדים את האקבי רק באחוזים בודדים. תוצאות אלו התקבלו במורת רוח בקרב מטהו של מק'קיין, שמבקש לחזק את מעמדו כמועמד לנשיאות המקובל על כל אגפי המפלגה הרפובליקנית.

אולם, נראה כי מק'קיין מתקשה להתגבר על העוינות כלפיו מצד האגף השמרני-דתי של המפלגה הרפובליקנית. בכירים במפלגה, שמזוהים עם האגף השמרני, הביעו הסתייגות ממק'קיין בשל עמדותיו המתונות יחסית בסוגיות של הגירה והפלות.

מייק האקבי מצידו מבקש לרכוב על העוינות מק'קיין. האקבי יודע היטב כי אין לו סיכויים לנצח את מק'קיין במירוץ, אולם הוא מנסה לשדר אופטימיות ומצהיר כי אין בכוונתו לפרוש עד לסיום המירוץ. פרשנים מעריכים כי האקבי , כומר בפטיסטי הידוע בעמדותיו הקיצוניות, מצפה כי מק'קיין יבחר בו לתפקיד סגן- הנשיא לקראת הבחירות הכלליות כדי לרצות את האגפים השמרנים במפלגה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully