וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה יוזמת: איסור הצבת נשק בחלל

12.2.2008 / 20:38

מזהירה מפני מרוץ חימוש חדש אם נשק יוצב בחלל. אולם למרות הרטוריקה הפייסנית, היא מבצעת תמרונים בסגנון המלחמה הקרה

רוסיה הציעה היום (שלישי) לגבש אמנה לאיסור על הצבת נשק בחלל. שר החוץ הרוסי אמר כי הצבת נשק בחלל עלולה להביא למרוץ חימוש חדש ולחידוש המלחמה הקרה. על פי האמנה, הנתמכת גם על ידי סין, מלבד אי הצבת טילים בחלל, לא תתאפשר גם התקפת לוויינים וחלליות. "הצבת נשק בחלל על ידי אומה אחת תגרום בהכרח לתגובת שרשרת", אמר לברוב בוועידה בז'נבה העוסקת בפירוק נשק.

ארצות הברית עוררה את כעסה של רוסיה בשנים האחרונות בעקבות תוכניותיה לחדש את תכנית "מלחמת הכוכבים" שנהגתה בשנות השמונים, בסיוע מערכות הגנה חדשות נגד טילים. לדברי לברוב, הנשק הגרעיני הוביל לארבעה עשורים של מלחמה קרה, שבה בוזבזו משאבים אדירים. "אם כדאי לחזור על ההיסטוריה"? שאל לברוב.

מפציצים בשמי יפן

אולם בד בבד, רוסיה חוזרת לטקטיקות אופייניות שנעשה בהן שימוש במהלך [[המלחמה הקרה]]. ארצות הברית מנסה כעת לקבוע אם מפציצים רוסיים שהתגלו סמוך לנושאת המטוסים האמריקאית "נימיץ" באזור יפן, הגיעו בטעות לקרבת כלי השייט, או שמדובר בפעולה עוינת מכוונת. התקרית אמנם אירעה בשטח בינלאומי, אולם, אמר מפקד הצי האמריקאי הגנרל ג'יימס קרטרייט, "אנו מנסים לקבוע מה היה המסר שהועבר בטיסה זו". לדברי קרטרייט, כלי טייס התקפיים בעלי טווח טיסה ארוך הגבירו את מספר היציאות שלהם וחזרו למסלולים דומים לאלה שהיו נהוגים בעת המלחמה הקרה.

זו אינה הפעם הראשונה שמפציצים רוסיים מתקרבים למטרות מערביות. בין השאר הוזנקו מטוסים מספר פעמים מאזור סקוטלנד כשמפציצים אסטרטגיים רוסיים התקרבו למרחב האווירי הבריטי. הרוסים מתקרבים תדיר למרחב האווירי הנורווגי ולאיים בשליטה אמריקאית באוקיאנוס השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully