וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישובי קו העימות שובתים: פוגעים בפרנסתנו

קובי מנדל

12.2.2008 / 16:28

בשל הכוונה לקצץ בהטבות המס הניתנות לישובי קו העימות, הוחלט כי מחר תחל "שביתת אבל", שתכלול מוסדות חינוך ומסחר

ישובי קו העימות בצפון יקיימו מחר (רביעי) שביתה כללית תחת הכותרת "שביתת אבל", זאת בשל כוונת האוצר לצמצם את ההטבות במס הניתנות כיום לישובים בצפון. השביתה תחול בכל מוסדות החינוך (למעט החינוך המיוחד) ותכלול את גופי המסחר והתעשייה. בנוסף, לא תפונה אשפה והתאורה ברחובות הערים לא תפעל.

מחר יפגשו כל ראשי היישובים השובתים בשעות אחר הצהריים בגדר הטובה שעל גבול לבנון ומשם יצאו לקריית שמונה להפגנת מחאה שתכלול סגירת צמתים. כמו כן, בשעות הערב תתקיים פגישה של ראשי היישובים עם שר הביטחון אהוד ברק.

לטענת ראשי הישובים בקו העימות, תכנית המענק וההטבות של משרד האוצר פוגעת בתושבים ונזקיהם עלולים להגיע לעשרות אלפי שקלים. האוצר מעוניין לחלק את סכום ההטבה במס הניתנת היום ל-160 יישובים ללמעלה מ- 430 יישובים.

"הגזרה - חרב פיפיות על צווארנו"

ביום ראשון נערך שימוע במשרד האוצר בירושלים אליו הגיעו כל ראשי יישובי קו העימות. למרות מאמציהם של ראשי הערים להגיע להבנות עם סמנכ"ל רשות המיסים, החליט משרד האוצר להשאיר את ההחלטה על כנה ולהעבירה לאישור הממשלה. ראשי פורום יישובי קו העימות מציינים, כי המאבק אינו רק במחאה על הקיצוץ בהטבות המס, אלא על כל הקיצוצים שחלו על היישובים בשנים האחרונות.

שלמה בוחבוט יו"ר פורום קו העימות מסר, כי "אם מהלך זה ייצא לפועל הדבר ייפגע בכולנו לרבות המשתכרים בשכר המינימום". לדבריו, "רק שביתה חכמה ורצינית, תציל אותנו מגזרה זו, אשר מונחת כחרב פיפיות מעל צווארנו".

היישובים בהם תתקיים שביתה כללית: מעלות תרשיחא, נהריה, שלומי, מטולה, המועצות האזוריות מטה אשר, מעלה יוסף, גליל עליון, מרום הגליל, מבואות חרמון, והיישובים מעיליא, פסוטה, חורפיש, גוש חלב, קריית שמונה, פקיעין, כפר ורדים ויסוד המעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully