וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוב: "ההכרזה על עצמאות קוסובו מסוכנת"

טלי גולדשטין

12.2.2008 / 13:59

שר החוץ הרוסי אמר כי ההכרזה החד צדדית על עצמאות המחוז האלבני, הצפויה בקרוב, תסכן את הביטחון באירופה

הכרזה חד צדדית על עצמאות קוסובו תפגע בביטחון באירופה, כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. הכרזת העצמאות של קוסובו נדחתה כבר שלוש פעמים בשנה האחרונה על רקע התעקשותה של רוסיה כי יש להמשיך ולחפש אחר פשרה בעניין ומתוך חשש מפני ההשפעה המסוכנת שיכולה להיות להכרזה זו על הפוליטיקה בסרביה.

"הכרזה מסוג זה תחתור תחת יסודות הביטחון באירופה, היא תחתור תחת אמנת האו"ם", אמר לברוב לכתבים בג'נבה. "מספר מדינות, לרבות מדינות אירופיות, הצהירו כי הכרזת עצמאות חד צדדית היא בלתי נמנעת והן הצהירו כי הן מוכנות לתמוך בעצמאות", הוסיפ לברוב. "רבים אינם מבינים את יסודות החוק הבינלאומי באירופה".

המחוז האוטונומי, שהרוב המכריע של התושבים בו אלבנים ושנשלט על ידי האו"ם מאז 1999, אמור להכריז בקרוב באופן חד-צדדי על עצמאות, לאחר שהשיחות על עתידו בין סרביה לממשלת קוסובו, הגיעו למבוי סתום לפני כחודשיים.

בעוד ארצות הברית וחלק ממדינות האיחוד האירופי תומכות בהכרזה, רוסיה וסרביה מתנגדות לה בחריפות. מוסקבה אף איימה לנצל את כוחה במועצת הביטחון כדי למנוע מקוסובו העצמאית חברות בארגונים בינלאומיים כמו האו"ם, הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית. בלגראד הודיעה על "תוכנית סודית" להתמודד עם הכרזת עצמאות, שלפי הדיווחים כוללת את סגירת הגבול עם המחוז ושיבוש המסחר עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully