וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "שי דרומי" אושר לקריאה ראשונה

פנחס וולף

12.2.2008 / 12:14

ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הצעת חוק המסירה אחריות פלילית מאדם בשל פעילות שביצע נגד פורץ לביתו

אדם לא יישא באחריות פלילית בשל פעילות שביצע נגד פורץ לביתו - כך החליטה היום ועדת החוקה של הכנסת בהכנה לקריאה ראשונה. עוד החליטה הוועדה לאחד הצעות חוק דומות של חברי הכנסת ישראל כץ (ליכוד); אלי גבאי וצבי הנדל (האיחוד הלאומי מפד"ל); ויצחק אהרונוביץ' ודוד רותם (ישראל ביתנו) . הצעת החוק זכתה לתמיכה רחבה, וח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) הוא היחיד שהתנגד.

הצעת החוק, שמכונה "חוק שי דרומי", קיבלה תאוצה בעקבות ריבוי המקרים של חדירה לבתים ומשקים חקלאיים, כמו המקרה של שי דרומי, שירה בחבורת פורצים, והרג אחד מהם. על פי ההצעה, פריצה לבית מגורים או למשק חקלאי תיחשב כתקיפה שנשקפת ממנה סכנה מוחשית, ולכן בעל הבית לא ישא באחריות פלילית בגין פעולה שביצע נגד הפורץ.

לדברי ח"כ כץ, מאה ראשי רשויות ממפלגות שונות חתמו על תמיכה בחוק. "מדובר בחוק מהפכני שישנה את המציאות הקיימת כיום, בה מופקרים קשישים, חקלאים ואזרחים מן השורה לאלימות קשה ומסוכנת במקום מגוריהם", אמר. "אני משוכנע שהחוק ייצור הרתעה וימנע תופעות מסוג זה בעתיד".

ח"כ טאלב א-סנע התנגד כאמור לחוק וטען, כי הוא סותר עקרונות בסיסיים בחוק העונשין. לדבריו, "המשמעות היא שכל אחד שפורצים לביתו מותר לו להרוג את הפורץ". "החוק של ישראל כץ נותן לכל אזרח להיות גם שוטר, גם שופט וגם תליין. אני לא מגן על גנבים, אלא על הזכות לחיים שהיא חשובה יותר מזכות הקניין", הוסיף א-סאנע.

  • עוד באותו נושא:
  • שי דרומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully