וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה את יועצו של סלאם פיאד

ניר יהב ויהושע בריינר

12.2.2008 / 10:08

5 חלפני כספים נעצרו - כוחות הביטחון חושדים כי הכספים יועדו לפעילות טרור. בתוך כך, יועצו של פיאד נעצר בשועפט

במבצע משותף הלילה של צה"ל, השב"כ, המינהל האזרחי ומשטרת ישראל ברחבי הגדה המערבית, נעצרו חמישה חלפני כספים והוחרמו שלושה מיליון ש"ח שעל פי החשד יועדו לפעילות טרור. כוחות הביטחון פשטו על בתיהם ומשרדיהם של ארבעה מהחלפנים, שבעליהם מעורבים במימון טרור בג'נין, טול כרם, חברון, שכם ורמאללה. במהלך המבצע הוחרמו כסף, מסמכים ומדיה מגנטית. אצל ארבעה מהחלפנים נחשפו גם אקדחים וחלקי נשק. כל הכספים הועברו למשמורת בבנק ישראל.

על פי החשד ארגוני הטרור פועלים להכנסת כספים לגדה באמצעות חלפנים. החלפנים מקיימים קשרים ישירים עם חלפנים ממדינות ערב הקשורים למפקדות ארגוני הטרור. החלפן בחו"ל מעביר לחלפן באיוש שמעבירו לארגוני הטרור המשתמשים לרכוש אמצעי לחימה ולהרחבת תשתיות. בישראל עוקבים בדאגה אחר ההעברות שכן אין הרשות מפקחת עליהן. גורם בטחוני מסר כי "צה"ל ימשיך ויפעל נגד כל גורם המסייע ומממן לארגוני הטרור".

מקורות פלסטינים מדווחים כי משטרת ישראל עצרה (שלישי) גם את חאתם עבד אל-קאדר, בכיר בפתח ויועצו של ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד לענייני ירושלים. סוכנות הידיעות "מען" מסרה כי השוטרים עצרו את עבד אל-קאדר לאחר שיצא מביתו בשכונת שועפט שבצפון ירושלים ולקחו אותו לחקירה בנווה יעקב. עבד אל-קאדר הוזהר שלא לעסוק בפעילות פלילית במזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully