וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פריימריז פוטומק" - עוד ניצחון לאובמה?

טלי גולדשטין

12.2.2008 / 11:47

הלילה ייערכו פריימריז בוירג'יניה, מרילנד ומחוז קולומביה. הפריימריז מכונות "פריימירז פוטומק" על שם הנהר החוצה את האזור

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ברק אובמה מקווה להרחיב היום (שלישי) את גל הניצחונות שלו מול יריבתו הילרי קלינטון כשהמצביעים בשלושה שדות קרב יגיעו היום לקלפיות, במרוץ הצמוד כעת יותר מאי פעם במחנה הדמוקרטי. ג'ון מק'קיין, המועמד הרפובליקני המוביל ויריבו מייק האקבי ילחמו אף הם ראש בראש היום בלילה בווירג'יניה, מרילנד ובמחוז קולומביה בעוד מק'קיין ינסה לבסס עוד יותר את מועמדותו לנשיאות.

במרוץ הדמוקרטי, אובמה הוא המועמד המוביל בכל שלוש המדינות. קלינטון והוא יאבקו על 168 צירים. 83 צירים מנוחים על כף המאזניים בווירג'יניה, 70 במרילנד ו-15 במחוז קולומביה. אובמה גרף ניצחון סוחף בסוף השבוע בפריימריז שנערכו במיין, לואיזיאנה, נברסקה ו-וושינגטון ועבר את קלינטון במספר הצירים שבידיו. לפי נתוני ערוץ החדשות MSNBC, לאובמה 943 צירים לעומת 895 צירים לקלינטון. מספר הצירים הנדרש על מנת לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית הוא 2,025.

קלינטון, הסובלת בשבועות האחרונים מהדרדרות מתמשכת, משליכה כעת את יהבה מעבר לפריימריז היום בלילה ומעבר לפריימריז שייערכו בשבוע הבא בוויסקונסין ובהוואי – מדינות נוספות בהן אובמה הוא המועמד המועדף – ומתמקדת בפריימריז החשובות ב-4 במרץ שייערכו במדינות הגדולות טקסס ואוהיו.

"כולי ציפייה לקראת אוהיו וטקסס, מאחר ואנו יודעים שאלו מדינות המייצגות את ציבור המצביעים הרחב ביותר במדינה", אמרה קלינטון. "הן מייצגות את סוג המצביעים שנצטרך להיאבק עליהם בבחירות הכלליות".

בתוך כך, קהל נלהב של 17,500 בני אדם קיבל אתמול את פניו של אובמה בתשואות באוניברסיטת מרילנד. קהילת השחורים מהווה 57% מכלל האוכלוסייה במחוז קולומביה, 30% במרילנד ו-20% בווירג'יניה. עד כה קיבל אובמה, שעשוי להיות הנשיא השחור הראשון של ארצות הברית, את תמיכת מרבית האוכלוסייה השחורה.

לא צפויות הפתעות במחנה הרפובליקני

במחנה הרפובליקני, מק'קיין צפוי להגדיל היום בלילה את הפער מול האקבי למרות הפסדיו בפריימריז בסוף השבוע האחרון, במסגרתם הפסיד בלואיזיאנה ובקנזס ובקושי ניצח במדינת וושינגטון. "מעולם לא ציפיתי להצבעה תמימת דעים, למרות שהייתי בהחלט מעוניין בכך...יש לי כ-800 צירים ובפעם האחרונה שבדקתי, להאקבי היו מעט מאד צירים", אמר מק'קיין. מספר הצירים המונחים על כף המאזניים עבור מק'קיין והאקבי היום בלילה הוא בסך הכל 119 - 63 צירים בווירג'יניה, 37 במרילנד ו-19 במחוז קולומביה.

בעת ביקור אתמול במפעל של ג'נרל מוטורס ליד העיר בולטימור, אמרה קלינטון: "אני מרגישה טוב לגבי המקום בו אנו נמצאים". עוד אמרה קלינטון כי היא המועמדת בעלת הסיכויים הגדולים יותר להביס את מק'קיין, שצבר מעל ל-700 צירים מתוך 1,191 הצירים הנדרשים על מנת לזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית – פער מדהים לעומת 200 הצירים שצבר האקבי עד כה.

ההצבעה בווירג'יניה תיסגר בשעה שתיים בלילה לפי שעון ישראל. במרילנד ובמחוז קולומביה הקלפיות ייסגרו בשעה שלוש בלילה לפי שעונינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully