וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירושלים לא תהפוך למאחז בלתי חוקי"

ספי קרופסקי

12.2.2008 / 9:47

ראש העיר לופוליאנסקי ובכירים בעירייה טוענים כי הבנייה במזרח העיר מתעכבת מסיבות לא ברורות. השר בוים: "אין הגבלות על הבנייה בגבולות העירוניים"

"אסור לממשלת ישראל להפוך את ירושלים למאחז בלתי חוקי". כך אמר הבוקר (שלישי) ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי. לדבריו, העירייה מקדמת תוכניות בנייה של כ-10,000 יחידות דיור בשכונות היהודיות במזרח העיר. "העירייה לא עושה הפרדה בין צידה המזרחי של העיר לצידה המערבי", הוסיף.

ואילו שר הבינוי והשיכון, זאב בוים, הכחיש את הטענות כי הבנייה במזרח ירושלים מתעכבת. בראיון לקול ישראל מוקדם יותר אמר בוים כי "אין שום הגבלות על הבנייה בגבולותיה העירוניים של ירושלים". בוים הסביר כי "בקרוב יפורסמו מכרזים חדשים לבניית 360 יחידות דיור בהר חומה ו-750 יחידות בפסגת זאב". זאת, בתגובה לדבריו של מנכ"ל עיריית ירושלים יאיר מעין בוועדת הכלכלה אתמול, שטען כי המכרזים לבנייה בשכונות אלו מתעכבים מסיבה שאינה ברורה לו.

בוים ציין בראיון כי הנחייתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, להקפיא את הבנייה ולהביא תוכניות לאישורו, נוגעת רק לתחומי יהודה ושומרון, ולא לתחום המוניציפלי של ירושלים.

בדיון שנערך אתמול בוועדה, הציג ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל) נתונים על בריחתה של אוכלוסייה צעירה מירושלים. לפי הנתונים, בשש השנים האחרונות עזבו 30,000 איש את העיר, בעיקר זוגות צעירים. לטענתו של אריאל, "אי התערבות ממשלתית להרחבת היצע מאגר הדירות, יביאו להמשך המגמה של הגירה שלילית מעיר הבירה ולגידול בשיעורי העוני".

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "הנתונים הדמוגרפים של 15 השנים האחרונות מצביעים על כך שאם לא נשנה מדיניות, נהיה בשנת 2035 במצב בו אין רוב יהודי בירושלים". לדבריו, יש 'ערפל קרב' סביב השאלה האם יש או אין הנחייה של ראש הממשלה להקפאה. "מדובר פה על עתיד העיר ובמקום לדבר על חיזוקה ופיתוחה הוטל ערפל הקרב ממשרד ראש הממשלה, הדבר מפחיד ויש להסירו מייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully