וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס: "אנתק אספקת הנפט לארצות הברית"

טלי גולדשטין

11.2.2008 / 18:55

ענקית הנפט האמריקאית "אקסון מוביל" מנסה לעצור הלאמת נכסי נפט מקומיים בידי נשיא ונצואלה. צ'אווס: "הם פושעים אימפריאליסטים"

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס איים אתמול (ראשון) להפסיק את ייצוא הנפט לארצות הברית. זאת במידה וענקית הנפט האמריקאית "אקסון מוביל" תצליח להקפיא את נכסי הנפט הזרים של ונצואלה, המוערכים במיליארדי דולרים.

האזהרה באה על רקע מחלוקת משפטית עזה הניטשת בין ונצואלה ואקסון מאז צ'אווס נקט בצעדים להגדיל את שליטתו בתעשיית הנפט במדינה בשנה שעברה. אקסון, שסירבה לסור למרותו של צ'אווס, ביטלה את השתתפותה במיזם גדול לייצור נפט והחריפה את המחלוקת.

במהלך תוכנית הטלוויזיה השבועית שלו, האשים צ'אווס את אקסון, אחת החברות הציבוריות הגדולות בעולם, ואת ארצות הברית בקשירת קשר לפגוע ביציבות ונצואלה.

"אני פונה לאימפריה האמריקאית. המשיכי כך ולא נשלח אפילו טיפה של נפט לארצות הברית", אמר צ'אווס. בהתייחסו לאקסון הוסיף צ'אווס: "הם פושעים אימפריאליסטים בעלי צווארון לבן, משחיתי ממשלות".

שותפות סחר אך אויבות פוליטיות

ממשלת ונצואלה גועשת ורועשת מאז זכתה אקסון באחרונה בצווי בית משפט בריטים, אמריקאים והולנדים המאשרים את הקפאת נכסי נפט זרים – בתי זיקוק ותשתיות אחרות שבבעלות ונצואלה - בסך 12 מיליארד דולר.

צ'אווס איים מספר פעמים בעבר להפסיק את אספקת הנפט לארצות הברית, אך מעולם לא עשה זאת. למרות ההידרדרות ביחסים הפוליטיים בין שתי המדינות, ארצות הברית היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ונצואלה. ונצואלה היא יצואנית הנפט הרביעית בגודלה לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully