וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירי השוטרים במהומות אוקטובר 2000 צודק"

פנחס וולף

11.2.2008 / 18:05

המשנה לפרקליט המדינה הצדיק את ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים במהומות. ח"כ ברכה: "נרדוף את השוטרים"

המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן התייחס היום (שני) להחלטה על סגירת התיקים לשוטרים שהיו מעורבים בהרג 13 ערבים ישראל במהומות באוקטובר 2000. בדיון בוועדת הפנים של הכנסת אמר ניצן, כי "בחלק מ-13 המקרים בהם היו הרוגים, היתה הצדקה לשימוש בנשק". בדבריו הוא כיוון לאירועים כגון האלימות בצומת אום אל פחם, שם נפצע שוטר באורח קשה ולדבריו, נזרקו אבנים מ"קלע דוד" שעוצמתם גבוהה בהרבה מיידוי אבנים.

עם זאת, הדגיש ניצן כי היו הרוגים שנהרגו שלא כדין, אבל הפרקליטות סגרה את התיקים מחוסר ראיות מספיקות. "אני לגמרי שלם עם ההחלטה", אמר ניצן. "מיצינו כל שביב של תקווה לפריצת דרך בחקירה. אם רוצים פרקליט שיגיד 'בגלל שנהרגו 13 איש אני חייב להעמיד מישהו לדין' – שיחפשו פרקליטות אחרת". מדבריו עולה, כי ישנם חשודים פוטנציאלים, אלא שעל מנת להפלילם, יש לבצע ניתוח בגופות של ההרוגים והמשפחות מסרבות לכך.

בתגובה לדברים, אמר ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש), כי "מי שירה, מי ששלח ומי שטייח - יירדפו על ידינו. רצינו שהצדק יעשה במערכת הישראלית ומתוך השקפה אנחנו לא ממהרים לפנות לגורמים חיצוניים, אבל לא נותרה לנו ברירה אחרת".

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס (העבודה) קרא לראשי הציבור הערבים לפנות לבג"ץ לפני פנייה לערכאות בינלאומיות. "הצלקת עדיין לא הגלידה ויש תחושות קשות למרות החקירה הנוספת", הוא אמר בסיכום הדיון." התוצאה היא מאוד מאכזבת, גם אם הצדק נעשה הוא בוודאי לא נראה ויש לכך השלכות חמורות על הדו-קיום בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully