וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת ניצול השואה היחיד בקונגרס האמריקאי

11.2.2008 / 19:24

יו"ר וועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקאי, טום לנטוס, הצליח להימלט פעמיים ממחנות הריכוז. הוא היה צפוי לפרוש מהקונגרס בסוף השנה

טום לנטוס, יו"ר וועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקאי וניצול השואה היחיד בקונגרס, נפטר היום (שני) מסיבוכים של מחלת הסרטן. הדמוקרט בן ה-80 הכריז ב-2 בינואר כי יפרוש מהקונגרס בסוף 2008 בגלל בריאותו המעורערת. לנטוס אובחן בסוף דצמבר כחולה במחלת סרטן הוושט.

לנטוס ההונגרי הצליח פעמיים להימלט ממחנות העבודה הנאצים והיה חבר פעיל במחתרת האנטי-נאצית לפני הגעתו לארצות הברית אחרי מלחמת העולם השניה. אשתו, אנט, אמרה בהצהרה כי חייו של לנטוס התאפיינו "באומץ לב, אופטימיות ומחויבות בלתי פוסקת לעקרונותיו ולמשפחתו".

"ידיד אמת של ישראל"

כתבי וואלה! חדשות טלי גולדשטין וספי קרופסקי מוסיפים:

משרד החוץ הביע הערב צער על פטירתו של לנטוס. "אהבת ישראל, המחויבות לקידום זכויות האדם ולהנצחת זכר השואה היו עמודיו תווך מרכזיים שעליהם נשענה עשייתו הציבורית והמדינית של לנטוס במשך השנים". שרת החוץ ציפי לבני אמרה, כי "ישראל חבה חוב גדול מאוד ללנטוס שהפך למפעל חייו את קידום יחסי ישראל-ארצות הברית ואת הפעילות למען העם היהודי".

גם נשיא המדינה שמעון פרס ספד ללנטוס. "האומה האמריקאית, העם היהודי ומדינת ישראל כולם אבלים על הסתלקותו של לוחם ללא חת לדמוקרטיה, חירות וזכויות אדם", אמר פרס. "ידידי הקרוב טום לנטוס הוכיח את ניצחונו ותקומתו של העם היהודי. מי שהגיע כניצול ממחנות ההשמדה שם איבד את מרבית בני משפחתו הפך לאחד המנהיגים של הקונגרס האמריקאי. מאז שאני מכיר אותו , לנטוס היה הקול למען זכויות האדם וחירויות האזרח. טום היה ידיד אמת וקרוב של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully