וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מכשילה את הסדר מעבר רפיח"

11.2.2008 / 17:02

לדברי השר הפלסטיני עג'רמי, ישראל וחמאס דנים בתכנית להרחיב את רצועת עזה על חשבון מצרים. "ישראל לא רצינית ביחס למו"מ"

"לישראל יש תוכנית לחילופי שטחים עם מצרים, שבמסגרתה רצועת עזה תורחב על חשבונה של מצרים, ובתמורה תקבל מצרים שטחים". כך גילה היום (שני) לוואלה! חדשות השר הפלסטיני לענייני אסירים אשרף עג'רמי. לדבריו, "זוהי תוכנית שישראל דנה בה בעבר, וכעת היא מחדשת את הדיון בה".

"ישראל מעלה מחדש את התוכנית הזו משום שחמאס מדבר על ניתוק רצועת עזה ופתיחת הגבול עם מצרים", אמר עג'רמי והבהיר את עמדתו: "הרשות הפלסטינית דוחה בתוקף את התוכנית". לפי התוכנית, עזה תורחב לתוך השטח המצרי, ומצרים תקבל פחות אדמות ממה שהיא נותנת לפלסטינים. "עבור גורמים ישראלים רבים, מדובר בפתרון טוב משום שהם לא צריכים לשאת ולתת על הקמת מדינה פלסטינית", אומר עג'רמי.

לטענת עג'רמי, גם חמאס מקבל את התוכנית הישראלית. "מה שמעניין את חמאס הוא מדינת חמאס בלבד. לא משנה לו באיזה שטח בדיוק". עג'רמי תקף את העמדה הישראלית המעוניינת בהפרדה בין עזה לגדה. "יש גורמים בישראל שמעוניינים מאד להיפטר מרצועת עזה ולנתקה מהגדה המערבית על מנת להיפטר מחזון בוש".

"הרשות צריכה לנהל את מעבר רפיח"

בהתייחסו למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אמר עג'רמי כי אין שום התקדמות. "אנו בבעיה. אין רצינות מצד ישראל, יש רק קיפאון כרגע. עד כה רק מדברים על נושאים כלליים ולא התחילו בכלל לדבר על נושאים שצריכים להיכלל בכל הסדר סופי בין שני הצדדים".

עג'רמי נגע בדבריו גם בנושא מעבר רפיח. "כמו בשאר המעברים, הרשות הפלסטינית צריכה לנהל את מעבר רפיח כפי שהיה לפני ההפיכה של חמאס. אנחנו מוכנים לכך. יש לנו צוותים שערוכים לנהל את המעברים הללו כבר מחר". מי שמציבה את המכשול, לדברי עג'רמי, היא ישראל. "כאשר ישראל תסכים נוכל מחר לעשות את כל הסידורים ולשלוט במעבר. אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר היא לפתוח את המעבר הזה ולנהל אותו על פי ההסכם שהיה ב-2005. הבעיה היא שישראל לא מסכימה".

בהתייחסו להסכמת חמאס למהלך, אמר כי "אנו רוצים להעמיד את חמאס במבחן אמיתי. הוא לא יכול להתנגד לפתיחת המעברים, משום שאם יתנגד הוא יישא באחריות למצב של העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully