וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לשודדי קשישה בחדרה

קובי מנדל

11.2.2008 / 16:04

שלושת הנאשמים נתפסו בעת המעשה לפני שנה. השופט גזר את דינם היום, וכתב: "הקורבנות ראויים להגנה על ידי הטלת עונשים משמעותיים"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) עונשי מאסר של 24 עד 32 חודשי מאסר על שלושה נאשמים בשוד קשישה בת 84 בדירתה בחדרה.

המקרה ארע אשתקד, כששלושת הנאשמים - נובי דוידוב (54), ויציסלב פישמן (28), שניהם מחדרה, ואיגור לוין (44) מפתח תקווה נכנסו לדירת הקשישה בעת ששהתה במקום בגפה.

דוידוב דרש ממנה לדעת היכן היא מחביאה כסף, וכשהשיבה שאין לה כסף בבית, הוא הטיל ספק בדבריה ואיים עליה. תחילה אמר שיחנוק אותה ואחר כך איים שיהרוג אותה, אם לא תתן להם את הכסף שהיא מחביאה בבית. הנאשמים לא הסתפקו בהצעת המתלוננת למסור להם את עגיליה: פישמן אחז בקשישה שלא תזוז, בזמן שדוידוב ולוין חיפשו בדירה רכוש.

השניים מצאו כסף ותכשיטים, אך לא הצליחו לגנוב אותם מכיוון שהמשטרה הגיעה למקום. הנאשמים הודו שנטלו את הרכוש ללא הסכמת המתלוננת. בגזר הדין ציין השופט אריה רזי כי למרבה הצער, הסיפור שנגול בפניו איננו יוצא דופן. "בד בבד עם התגברות האלימות בחברה הישראלית, עדים אנו לתופעה קשה, מדאיגה ורבת היקף של שוד קשישים, חסרי ישע. קורבנות העבירה, כמו גם ציבור הקורבנות הפוטנציאליים, ראויים להגנה בדרך של הטלת עונשים משמעותיים על אותם עבריינים חסרי מצפון הרומסים ברגל גסה ערכי מוסר אלמנטריים".

בהקשר זה ציין עוד, כי גילויים של יחס סלחני כלפי מבצעי העבירות עלולים לסכל את המאמצים המכוונים לריסון הנגע. דוידוב נידון לארבע שנות מאסר, מהן 32 חודשים בפועל והיתר על תנאי, ושני חבריו נידונו לשנתיים מאסר בפועל ולשנת מאסר על תנאי. השופט הטיל על כל אחד מהם לפצות את הקשישה בסכום של 2,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully