וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: פריצת הגבול חיזקה את חמאס והניה

11.2.2008 / 13:42

סקר פלסטיני קובע כי עקב פריצת מעבר רפיח עלתה הפופולריות של חמאס בעוד זו של פתח ירדה. לו היו בחירות, ברגותי היה זוכה

פריצת הגבול בין רצועת עזה למצרים העלתה את הפופולריות של חמאס ושל ראש ממשלת עזה, איסמעיל הניה, והחלישה את מעמדו של פתח ושל העומד בראשו, יושב ראש הרשות אבו מאזן. כך עולה מנתונים של סקר חדש ומקיף ברשות הפלסטינית. הסקר מגלה כי לראשונה מאז חודש מרץ 2006, חלה עלייה בפופולריות של חמאס לעומת זו של פתח. יחד עם זאת, מרבית הנשאלים (72%) מתנגדים לשליטת חמאס ברצועה.

מנתוני הסקר, שערך "המרכז הפלסטיני למחקרי מדיניות" והקיף כ-3,400 נשאלים מרחבי הגדה ועזה, עולה כי אחוז הפופולריות של חמאס עלה מ-31% ל-34% בעוד שהתמיכה בפתח ירדה מ-49% ל-46%. ברצועת עזה בלבד עלה אחוז התומכים בחמאס מ-33% ל-39%. התמיכה בפתח ירדה מ-52% ל-46%.

ברגותי מביס את הניה

לפי הסקר, הפער בין אבו מאזן להניה אינו כה גדול. יו"ר הרשות זוכה ל-51% תמיכה ואילו ראש הממשלה המודח מקבל 43%. עם זאת, ברצועת עזה זוכה הניה לפופולריות גבוהה יותר (46%).

נתון נוסף שעשוי אולי להאיץ את שחרורו מהכלא של מרוואן ברגותי, קובע כי אילו יתמודד בכיר הפתח לשעבר בבחירות מול הניה, יזכה ברגותי ב-60% בעוד הניה יזכה ל-35% בלבד. גם ברצועת עזה מנצח ברגותי בהפרש ניכר: 56% לעומת 42%.

כשנשאלת השאלה בנוגע ללגיטימיות של ממשלת הניה וממשלת פיאד, מתברר כי קיים שוויון בין הממשלות. 31% מהנשאלים אמרו כי ממשלתו של הניה חוקית, ו-33% אמרו שממשלתו של פיאד בגדה היא החוקית. 24% אמרו שאף אחת מהן אינה חוקית, ואילו 8% ציינו כי שתיהן חוקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully