וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: להוציא להורג מתכנני 11 בספטמבר

שי אילן

11.2.2008 / 13:16

בין הנאשמים שהתביעה רוצה להוציא להורג: חליד שייח' מוחמד, קצין המבצעים של אל קאעדה ומתכנן הפיגועים, על פי הודאתו

התביעה הצבאית בארצות הברית מתכננת לדרוש עונשי מוות ל-6 ממתכנני הפיגועים ב-11 בספטמבר, המוחזקים בגואנטנמו. השישה יואשמו במגוון רחב של פשעים, ביניהם פשעי מלחמה. בין השישה גם חאליד שייח' מוחמד, שהיה קצין המבצעים של אל קאעדה בתקופת הפיגועים והודה שהיה אחראי אישית לתכנונם והגה את הרעיון. אחרים שימשו מתווכים ובלדרים במבצע. אדם נוסף מכונה "החוטף העשרים", והיה אמור להיות על המטוסים, אולם כניסתו לארצות הברית נאסרה לפני שהספיק לחבור לחבריו.

למרות הזמן הרב שעבר מאז מעצרם של החשודים, אף אחד מהם עדיין לא נשפט. עובדה זו הפכה את הוועדה הצבאית הממונה על תביעתם למטרה ללחץ. המערכת מתייחסת למקרים כאל מסובכים, ומעונינת להפוך אותם לתקדימיים. אולם אם ייפסק בעד עונש מוות, המקרים יעברו לערעורים בבתי דין אזרחיים, והדיונים עתידים להימשך שנים. הוצאה להורג בעקבות פסיקה של בית דין צבאי נחשבת נדירה ביותר. בפעם האחרונה הוצא להורג אדם אחרי פסיקה של בית דין צבאי בשנת 1961.

משפחות הקורבנות הביעו דעות מעורבות לגבי ההוצאה להורג. חלק תומכים בו בהתלהבות, אבל אחרים טוענים נגד הפיכת הטרוריסטים לקדושים מעונים, במיוחד נוכח העובדה שהוצאתם להורג עשויה להיחשב עבורם כפרס. בין המשפחות שבעד ההוצאה הורג היו שאמרו שדרישה להוצאה להורג תפנה מחדש את תשומת הלב הלאומית למידת הברוטליות שבפיגועים, שהמשפחות חוששות שנשכחו מלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully