וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחיה"א: בסיסי חמאס על הכוונת שלנו

11.2.2008 / 11:59

לדברי קצין בכיר בחיה"א "חמאס הופך יותר ויותר לכוח צבאי", בסיסיו הם חלק מ"סל המטרות" של החיל, אם וכאשר יוחלט לתקוף

על רקע המתיחות ברצועת עזה אמר היום (שני) קצין בכיר בחיל האוויר לוואלה! חדשות, כי חמאס מתארגן מבחינה צבאית בתוך שטחי הרצועה, מקים בסיסים ומאמן את חייליו. לדבריו, "חמאס הופך יותר ויותר לכוח צבאי. הוא הקים מספר גדול של מחנות צבאיים עם גדרות תיל מסביב שאליהם אסורה הכניסה לאזרחים, בהם הוא מאמן את אנשיו כאילו היו כוחות חי"ר". לדברי הקצין הבכיר, הבסיסים הללו הם חלק מ"סל המטרות" של חיל האוויר.

"אנחנו עסוקים כל הזמן באיסוף מידע מהאוויר על חמאס. אנו רואים בבירור התארגנויות בתוך מחנות. המקומות הללו הופכים ליותר פגיעים מהאוויר מכיוון שרק חיילי חמאס שוהים שם ואם נירה לשם אין חשש לפגיעה בבלתי מעורבים". הקצין הדגיש כי הדרג המדיני הוא המחליט אילו מטרות לתקוף "אנו אוספים את המטרות הללו, וזה מאפשר להכין מבעוד מועד מטרות שאפשר לפגוע בהן, אם וכאשר", הסביר הקצין.

דבריו של הקצין תואמים את המדיניות הנוכחית של צה"ל ברצועה. מכיוון שחלק ניכר ממשגרי הקסאמים נמצאים הרחק ממקום השיגור, דבר שמקשה לפגוע בהם מהאוויר, החל בשבועיים האחרונים צה"ל להפציץ עמדות של חמאס ברצועה, בתגובה לירי על ישראל. בסיסי האימון של חמאס הופכים לדברי הקצין, ליעדים לגיטימיים לתקיפה.

"המקומות בהם הוא הקים את בסיסיו מתפרסים בכל הרצועה", הוא מוסיף, "פעם אמרו שהם הקימו מחנות על התנחלויות, זה היה גימיק, אפשר לומר שהם דווקא פחות במקומות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully