וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "צה"ל ערוך לפעולה רחבה בעזה"

פנחס וולף

10.2.2008 / 11:10

שר הביטחון דיבר בפני ועדת חוץ וביטחון: "בהנחייתי, צה"ל פועל בהכנות לאפשרות של פעולה רחבה ברצועה, ולהתמודדות עם השלכותיה בהמשך"

"בעזה מתרחשת בחודשים האחרונים פעילות מבצעית רחבה שבין הישגיה כ-200 מחבלים הרוגים בארבעת החודשים האחרונים ו- 16 בימים האחרונים". כך אמר הבוקר (שני) שר הביטחון אהוד ברק בדברים שנשא בפני ועדת חוץ וביטחון.

לדבריו, "הפעילות נמשכת כל יום וכל לילה ואף תוגבר. צה"ל פועל ויפעל בכל דרך שתדרש להפסקת ירי הקסאם. ונביא להפסקת ירי הקסאם, זה לא יגמר בעוד יומיים ולא בעוד שבועיים, אבל נביא פיתרון לירי הקסאם".

ברק הוסיף כי "בהנחייתי פועל צה"ל בהכנות לאפשרות לפעולה רחבה בעזה ולהתמודדות עם השלכותיה בהמשך וכן לגיבוש סופי של דרכי פעולה אחרות. לא נירתע משום דרך ומשום אפשרות להחזרת השקט והביטחון לתושבי שדרות ועוטף עזה".

לדבריו, "צה"ל והשב"כ חדים, דרוכים, פועלים ומכינים את הפעולות להמשך ואין לנו טובים מהם. הם הטובים ביותר. תושבי שדרות ועוטף עזה נמצאים במבחן קשה, הזעם והכאב אנושיים ומוצדקים. חובתינו כממשלה, לצד המאמץ הצבאי, לסייע להם בכל דרך".

חבר הכנסת יוסי ביילין הגיב על דבריו של ברק, ואמר כי אם הייתה פעולה ממוקדת ויעילה הרי שהיו כבר מבצעים אותה מזמן. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ביילין, כי "כל הזמן מדברים על פעולה רחבה ולא עושים, כי כנראה זה משהו מסורבל עם מחיר מאוד יקר. אני דווקא מביע הערכה לאהוד ברק שלא יצא בפעולה צבאית".

ביילין קרא לעשות הפסקת אש עם החמאס. "אם הפסקת האש תישמר על ידי החמאס - מוטב. אם לא - גם ישראל תשבור אותה. לדבריו, לחמאס יש דרכים אחרות להתחמש, גם כשאין הפסקת אש. "וגם לנו יש עניין בהפסקת אש".

בתגובה לדברי שר הביטחון אמר ח"כ סילבן שלום (ליכוד)כי "הפיתרון הוא פעולה צבאית שתפסיק את ירי הקסאמים". שלום הוסיף שפעולה כזו תזכה לגיבוי מלא של כל המערכת הפוליטית. לדבריו, "בניית גדר - זו שטות גמורה שעולה מליארדים".

חבר מפלגתו ח"כ יובל שטייניץ פנה ליו"ר מפלגת העבודה באומרו "אין הגנה, אין מיגון, אין סיבה להשארותכם בממשלה". לדבריו, "מזה שנתיים שאתם מועלים בהתחייבותכם להגן על אזרחי הדרום, וחוזרים ומפרים את הבטחתכם המפורשת למגן את בתי התושבים בשדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully