וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של נשיא מזרח טימור - יציב

11.2.2008 / 18:30

ראש הממשלה ניצל מניסיון התנקשות דומה. הנשיא מונשם, אינו בהכרה ונזקק לעירויי דם רבים. היומיים הבאים קריטיים

נשיא מזרח טימור חוזה ראמוס הורטה נורה היום (שני) בבטנו בניסיון התנקשות של מורדים בביתו בעיר דילי. ראש הממשלה שנהנה גושמאו ניצל מניסיון התנקשות נוסף. אחד ממנהיגי המורדים נהרג בהתקפה. ראמוס-הורטה, חתן פרס נובל לשלום בשנת 1996 על ההתנגדות הבלתי אלימה לכיבוש האינדונזי, נותח על ידי צוות רפואי אוסטרלי ומצבו יציב, אך הוא מונשם ומחוסר הכרה. הנשיא, שנזקק לעירויי דם רבים, הוטס לעיר דרווין בצפון אוסטרליה, להמשך טיפול.

מזרח טימור, המדינה הקטנה שאוכלוסייתה מונה כמיליון בני אדם, זכתה לעצמאות בשנת 2002 אחרי כעשרים שנה של כיבוש אינדונזי אלים. אולם בגלל יריבות בין פלגים בתוך האוכלוסייה, לא הצליחה המדינה להגיע ליציבות. בצבאה של מזרח טימור חל פילוג. בראש הפלג המורד עומד אלפרדו ריינדו, המואשם בתקרית היום. המתח החל זמן קצר אחרי שמורדים מהפלג של ריינדו ירו, לפני כחודש, על סיור של חיילים אוסטרליים.

המצב בבירה דילי שקט כרגע, על פי דיווחי תושבים. הכוח הבינלאומי הנמצא במקום, המורכב בעיקר מחיילים אוסטרלים וניו זילנדים מאבטח את בנייני הממשל בדילי והגביר את סיוריו. אוסטרליה וניו זילנד הבטיחו לשלוח תגבורת חירום של חיילים ושוטרים כדי לשמור על הסדר, אולם צופים שראש הממשלה גוסמאו יתקשה כעת לשמר את היציבות. לפני שנתיים, בעימותים בין הפלגים נהרגו 37 בני אדם ו-150 אלף נאלצו לברוח מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully