וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניצחון במיין, השמים הם הגבול

שי אילן

11.2.2008 / 11:21

אובמה ממשיך בסדרת הניצחונות מאז ה"סופר טיוזדיי". קלינטון הובילה בסקרים, אך אובמה גרף 54% מקולות הבוחרים בדרך לניצחון נוסף

הסנטור ברק אובמה ניצח הלילה (שני) בפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית במדינת מיין והוא ממשיך לצמצם את הפער עם יריבתו הילרי קלינטון. הניצחון הזה משלים סדרה של ניצחונות מרשימים של אובמה מאז הבחירות של סופר טיוזדיי. אובמה ניצח בלואיזיאנה, נברסקה ו-וושינגטון, וקיבל דחיפה משמעותית בדרך לניצחון אפשרי. אובמה זכה ב-54% מקולות הבוחרים, לעומת כ-33% בהם זכתה קלינטון.

"אני רוצה להודות לתושבי מיין", אמר אובמה בפני קהל תומכים של 18 אלף בני אדם, "אני זוכה מחוף לחוף". כעת הוא מתכונן לפריימריז הבאים שייערכו בווירג'יניה, וושינגטון די. סי. ומרילנד. אובמה זכה ב-15 צירים במיין, לעומת 9 בלבד בהם זכתה קלינטון, שדווקא הובילה בסקרים במדינה לפני ההתמודדות. שניהם עדין רחוקים מהבטחת 2025 צירים הדרושים לניצחון.

התקווה של קלינטון: טקסס ואוהיו

בשלב זה אובמה מוביל בכ-70 צירים מכלל ה-2,000 בערך שנבחרו בפריימריז עד כה. הצירים המשוריינים, ותיקי המפלגה הקרויים גם "צירי על" עדיין נוטים לטובת הילרי קלינטון, אולם תמונה זו עשויה להשתנות. מקרב 796 צירי על רק כ-300 הכריזו על העדפותיהם, והם גם עשויים לשנות את דעתם. הילרי קלינטון מובילה ב-100 צירים על אובמה מקרב צירי העל. אולם, כפי שאמר אחד הפרשנים הפוליטיים בתחילת הקמפיין, מה שחשוב כעת הוא לא היתרון המספרי אלא הכיוון, וברק אובמה בהחלט מתקדם כלפי מעלה.

צופים כי ברק אובמה ינצח מחר בפריימריז בוירג'ינה, מרילנד ובוושינגטון הבירה. במקרה כזה יוכרז בפעם הראשונה על יתרון מוצק של אובמה על פני הילרי קלינטון. גם הפריימריז שאחר כך, בוויסקונסין ובהוואי, המדינה בה גדל, אומרים להיות בכיסו.

הילרי קלינטון תולה את תקוותיה בפריימריז שייערכו ב-4 במרץ, בטקסס, אוהיו, ורמונט ורוד איילנד. טקסס ואוהיו הן מדינות גדולות ובעלות נציגות משמעותית. יחד יש להן קרוב ל-400 צירים, מספר שעשוי להכריע, אם הניצחון של קלינטון יהיה משכנע.

אולם אין סיבה לשאננות במחנה קלינטון. אמנם בטקסס יש היספנים רבים, שעד כה נטו להעדיף את קלינטון על אובמה באחוזים ניכרים, אבל בפריימריז האחרונים ניכר שיפור ביחס ההיספנים לאובמה. גם מצביעים דמוקרטים לבנים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות יותר, שהעדיפו את קלינטון מצביעים יותר ויותר לאובמה, ומשתכנעים בעדיפותה של התכנית הכלכלית שלו. אם ג'ון אדוארדס, שפרש מהתחרות, יביע תמיכה באובמה, יש סיכוי שהוא יגבר על הילרי קלינטון אפילו שם. כך שבהחלט לא מין הנמנע שאובמה יגיע לבסוף לוועידה הדמוקרטית עם מספר צירים רב יותר. מכל מקום אחרי הלילה, מצבו נראה טוב מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully