וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטכניון מנסים להציל את העולם

קובי מנדל

10.2.2008 / 23:30

סטודנטים מהטכניון פיתחו מודל להסטת גופים שמימיים שעלולים לפגוע בכדור הארץ. העלות: 353 מיליון דולר

סטודנטים מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון שבחיפה פיתחו מודל להסטת גופים שמימיים העלולים לפגוע בכדור הארץ. המודל פותח בשל החשש שאסטרואיד בשם אפופיס עלול להתקרב לכדור הארץ, עד כדי פגיעה בו בשנת 2036.

תשעה סטודנטים השתתפו בפרויקט, בהנחיית ד"ר אלכסנדר קוגן ומרכז הפרויקטים פרופסור בני לנדקוף. זה היה פרויקט הגמר שלהם שנמשך כשנה והוגש לתחרות של נאס"א (סוכנות החלל האמריקאית) והאיגוד האמריקאי לתעופה וחלל.

"קוטרו של האסטרואיד הוא 400 מטר, ופגיעתו בכדור הארץ עלולה להיות בעוצמה אדירה שתהרוס שטח ברדיוס של 200 קילומטר", אמר ד"ר קוגן. "הסטודנטים בנו מודל שעלותו תהיה 353 מיליון דולר. הוא מבוסס על חללית במשקל טון שתשגר חודרנים אל האסטרואיד".

הסטודנט ליאור אביטל, שריכז את הפרוייקט, מסר כי על פי המודל, החללית אמורה לצאת לחלל בשנת 2020. לאחר כשנה היא תתקרב אל האסטרואיד ותשגר אליו שני חודרנים ועליהם ציוד מדעי, מצלמה, משדר ואנטנה עם עוצמת שידור חזקה במיוחד. כדי שהציוד הרגיש לא ייפגע עם חדירת החודרנים לאסטרואיד, תותקן עליהם כרית אויר מיוחדת אשר תתנפח עם החדירה ותשכך את הפגיעה. על הכרית יותקנו משטחים סולאריים אשר יספקו את האנרגיה החשמלית לציוד שעל החודרן.

המשדר ישדר לכדור הארץ נתונים על מיקומו של האסטרואיד והרכבו. החללית תחל בינתיים את דרכה בחזרה לכיוון כדור הארץ, כשעליה שני חודרנים נוספים, לשימוש בעת הצורך.

החודרנים שיחדרו לאסטרואיד יבדקו את הרכבו ואת מיקומו וישלחו את התוצאות לכדור הארץ. אם יתברר כי אכן הוא עומד להתנגש בכדור הארץ, החללית תישלח אליו שוב בשנת 2025 ובכוח המשיכה שלה תתחיל להסיטו ממסלולו. אולם בגלל הבדלי המסה בינה לבין האסטרואיד היא לא תוכל להסיטו בעוצמה מספקת, ויהיה צורך להיעזר במסת כדור הארץ. מאחר שבשנת 2029 האסטרואיד אמור לחלוף ליד כדור הארץ, ישתמשו במסת כדור הארץ כדי להסיטו. "החללית היא שתעשה את ההבדל", הסביר ליאור אביטל. "היא תסיט אותו קילומטר אחד ובעזרת כדור הארץ, בתוך שבע שנים – 7000 קילומטרים, ואז כדור הארץ לא ייפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully