וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 פעילי תנזים יוצאו מרשימת המבוקשים

יהושע בריינר

10.2.2008 / 18:19

זאת במסגרת הסכם המבוקשים, שגיבש בשנה האחרונה השב"כ. אם יחדלו הפעילים מטרור, ישראל תחדל מפעילות התקפית נגדם

כארבעים מבוקשים מהתנזים בגדה המערבית צפויים לקבל בימים הקרובים 'חנינה' ממערכת הביטחון, והם יוצאו מרשימת המבוקשים של ישראל. זאת, כחלק מהשלב השלישי בהסכם המבוקשים, שגיבשו בשנה האחרונה שירות הביטחון הכללי ומערכת הביטחון הישראלית.

ביולי 2007 הוחלט במערכת הביטחון להקפיא את פעילות הסיכול האקטיבית נגד כ-170 מבוקשי פת"ח, אם אלו יתחייבו לנטוש את דרך הטרור, יסגירו את נשקם ויעמדו בסדרת מגבלות נוספות. המהלך הישראלי תואם עם גורמי הביטחון הפלסטינים, על מנת לאפשר להם להשפיע ולקדם את המהלך, תוך פעולות שכנוע ואכיפה.

לדברי גורמים בשב"כ, "שלושה חודשים לאחר סיכום שלב ב' של הסכם המבוקשים, עולה כי מתוך 200 המבוקשים שנטלו חלק בהסכם רובם המכריע עמדו בתנאיו". הגורמים הוסיפו, כי "בנוסף, חלה ירידה בפעילות הטרור גם מצד מבוקשי תנזים שלא נכללו בהסכם, כחלק מדינמיקה חיובית שהתקיימה בעקבותיו". עם זאת, השב"כ יתמיד בדרישתו כי פעילים שלא ימלאו את כלל ההתחייבויות שבהסכם – יהיו חשופים לפעילות ישראלית נגדם.

בחלקו הראשון של ההסכם נטלו חלק 170 פעילי פתח ותנזים. בחלקו השני של ההסכם הוצאו כמאתיים פעילים מתוך רשימת המבוקשים, וכעת עם תחילתו של השלב השלישי, צפויים עוד כארבעים פעילים לקבל חנינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully