וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "התא המשפחתי לא יהפוך לסדום ועמורה"

ינאי ישראלי

10.2.2008 / 19:42

כך אמר יו"ר ש"ס בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להתיר לבני זוג מאותו מין לאמץ ילדים

יו"ר ש"ס אלי ישי תקף היום (ראשון) בחריפות את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה בני זוג מאותו מין יוכלו לאמץ ילדים, ואמר כי הוא בחומרה רבה את "הרמיסה והכרסום בתא המשפחתי". לדבריו, היוזמה שמוביל משרד הרווחה בנושא "מבחילה" ופוגעת בסטטוס קוו ובהסכמים הקואליציוניים. ישי הוסיף, כי "התא המשפחתי לא יהפוך לסדום ועמורה".

גם בקהילה ההומו-לסבית לא נשארו אדישים להחלטת מזוז. "סוף סוף יכולה הדמוקרטיה הישראלית להיות גאה ביחס שלה כלפי הקהילה הומו-לסבית", אמר יו"ר אגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטראנסקסואלים בישראל מייק המל. לדבריו, "זהו הישג משפטי לקהילה ההומו-לסבית בישראל המצויה במאבק יום יומי על זכותה ומעמדה. סוף סוף אחרי מאבק ארוך ומתיש ישראל מאמצת היום אומנם באיחור, גישה שאומצה במספר מדיניות מערביות". עם זאת, הוא הדגיש " אסור לנו להשלות את עצמנו. עד שנגיע לשיוויון המאבק הוא ארוך".

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, שניהל באחרונה דיון בנושא אימוץ ילדים ע"י זוגות בני אותו המין, קבע כי ניתן לאפשר לבן זוג בן אותו המין לאמץ את ילדו, הביולוגי או המאומץ, של בן זוגו. עוד נקבע, כי אין כל מניעה חוקית לאשר לזוגות מאותו המין לאמץ ילד זר, שאינו ילדו של אחד מהם.

מטרת הדיון, שכונס לבקשת משרד הרווחה והשתתפו בו נציגים ממשרד הרווחה וממשרד המשפטים, הייתה לבחון את עמדת המדינה ביחס להתפתחויות בפסקי דין חדשים בנושא אימוץ ילדים על ידי זוגות מאותו מין. לאחרונה למשל, בית המשפט אישר לאישה לאמץ את ילדיה הביולוגיים של בת זוגה.

בדיון הבהיר היועץ המשפטי, כי מאחר שהמונח "בן זוגו" בחוק אימוץ ילדים כולל גם בן זוג מאותו המין, אין מניעה חוקית לאפשר לבן זוג לאמץ את ילדיו של בן זוגו, גם אם הם מאותו המין. בנוסף התייחס מזוז לאחד השיקולים המרכזיים באישור אימוץ - טובתו של הילד המאומץ. הוא הסביר כי, שאלת הזהות המינית של המאמצים היא רק אחד השיקולים הרלבנטיים, שאותו יש לשקול יחד עם כל שאר הנסיבות והשיקולים. לדבריו, "כל מקרה ייבחן לגופו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully