וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: לעם הפלסטיני אין תקווה תחת חמאס

ספי קרופסקי

10.2.2008 / 16:56

שרת החוץ אמרה כי אי אפשר לפטור את הפציעות הקשות בשדרות באמירה "יש נפגעים בשני הצדדים", וקראה לקהילה הבינ"ל לפעול נגד חמאס

שרת החוץ ציפי לבני אמרה היום (ראשון) בתדריך לעיתונאים זרים כי העולם לא יכול לפטור את פציעתם הקשה של אושר ורמי טוויטו שנפגעו מפגיעת קסאם בשדרות באמירה כי "יש נפגעים בשני הצדדים". לדבריה, ההשוואה איננה הוגנת.

לבני אמרה בתדריך כי "לפי החוק הבינלאומי, לישראל יש את הזכות והחובה להגן על אזרחיה, וזה מה שאנחנו עושים". היא הדגישה כי "אין תקווה לעם הפלסטיני עם חמאס. לחמאס לא אכפת מחיי הפלסטינים. אין תקווה לשלום או לחזון של מדינה פלסטינית הכוללת את רצועת עזה בלי שינוי אמיתי בשטח. המצב ברצועה איננו מעגל קסמים אכזרי, חמאס יכול לשים לזה קץ היום".

בתגובה לשאלה האם ישראל מתכוונת להרוג את המנהיגים הפוליטיים של חמאס, אמרה לבני כי על ישראל להגן על אזרחיה וכי אינה מתכוונת לחלוק עם העולם את הצעדים שבכוונת ישראל לנקוט.

לבני נשאלה האם בישיבת הממשלה נתקבלו החלטות חדשות לגבי הפעילות בעזה. היא השיבה כי על הקהילה הבינלאומית להבין שישנם צעדים שעל ישראל לנקוט כדי לשים קץ להתקפות הטרור המתמשכות. "אין מדינה או ממשלה בעולם שיכולה לשבת בחוסר מעש ולקוות לטוב בעוד דברים כגון אלה נמשכים. ביחס לחמאס, על העולם להבין כי ישראל תגיב ועל הקהילה הבינלאומית לתמוך בישראל בכך. הפלסטינים לא יכולים לאמץ את חמאס לחיקם כחלק מקהילתם. חמאס הוא אויבה של ישראל, אויבם של הפלסטינים, ואויבו של העולם החופשי החותר לשלום" אמרה לבני.

כשנשאלה האם לישראל יש מענה לירי הקסאמים ענתה לבני כי אין פתרון קסמים לסוגיה. לטענתה, חמאס יכול לסיים זאת. "יש צורך בהמשך לחץ של הקהילה הבינלאומית כדי להמשיך בדה-לגיטימציה של חמאס. זוהי אחריותה של מדינת ישראל כלפי אזרחיה אך גם אחריותה של הקהילה הבינלאומית להגיד את הדברים הנכונים ולנקוט בפעולות הנכונות כלפי חמאס", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully