וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: 82 מיליון שקל לשילוב עולי אתיופיה

פנחס וולף

10.2.2008 / 14:28

הממשלה אישרה תוכנית חומש לשיפור קליטת העולים ושילובם בחברה. "הקהילה מברכת את הממשלה על שיתוף הפעולה"

הממשלה אישרה היום (ראשון) תכנית חומש בעלות של 82 וחצי מיליון שקלים לשנת 2008, במטרה לשפר את קליטתם של עולי אתיופיה בישראל ושילובם בחברה. התכנית תכלול מספר אלמנטים עיקריים: העמקת נושא החינוך ושיפור מבחני הבגרות, הגדלת מספרי הסטודנטים וצמצום הנשירה מהצבא. כמו כן, בנושא הדיור ינתנו לבני העדה משכנתאות מוגדלות. יש לציין, כי הסכום הכולל של התכנית הוא 870 מיליון שקלים.

לדברי השר לקליטת עלייה יעקב אדרי (קדימה), מטרת התכנית היא להוציא את האתיופים מהגטאות ומשכונות המצוקה ולאפשר סגירת שכונות עתירות עולים. אדרי ציין כי בנוסף, התוכנית תכלול גם שיקום פיזי של שכונות מוזנחות. לדברי השר ונציגי העדה האתיופית, הסוכנות היהודית, שהיתה שותפה בהתחלה בתכנית, התחייבה על גיוס 180 מיליון שקל לטובת מימושה, אבל לא עמדה בהתחייבות.

עוד אמר שר הקליטה, כי "התכנית תוביל את קליטתם של עולי אתיופיה בישראל לעידן חדש של שילוב חברתי מלא, הכרה בחברה הישראלית ולתעסוקה ודיור הולמים וטיפוח מנהיגות צעירה. זוהי חובתה הלאומית של מדינת ישראל להעניק לקהילה הזדמנות אמיתית להתמודד עם בעיות ואתגרי הקליטה".

יו"ר מטה מאבק של העדה האתיופית גדי יברקן אמר, כי "ביישום התכנית ממשלת ישראל לוקחת אחריות על גורל קהילת יהודי אתיופיה בישראל. לדבריו, "הקהילה רואה בתכנית זו צעד ראשון ומברכת את הממשלה על שיתוף הפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully