וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלת כלי טיס ברצועה - תסריט ריאלי"

יהושע בריינר

10.2.2008 / 14:34

בחה"א חוששים שנשק נגד מטוסים הוברח לעזה. יחד עם זאת הם מרוצים מפועלם שם: "היום מי שקשור לקסאם יודע שחייו בסכנה"

"הפלת כלי טיס באיזור רצועת עזה בעזרת נשק נגד מטוסים הוא תסריט ריאלי מאוד, וכלל אינו דימיוני", כך אומר לוואלה! חדשות קצין בכיר בחיל האוויר. בחיל מודאגים מאוד מפריצת ציר פילדלפי לפני כשלושה שבועות והברחת הנשק לתוך הרצועה. "פריצת הגדר נתנה להם אפשרות להעביר נשק נגד מטוסים באופן חופשי, והנחת העבודה שלנו היא שבתקופה שבה ציר פילדלפי היה פרוץ נכנסו כמויות של נ"מ".

לדבריו, כיום מחזיקים ארגוני הטרור ברצועה עשרות טילי כתף מדגם אס-איי 7, הנחשבים לטילים מהדור הישן, אולם הארגונים, ובראשם חמאס, מנסים כל העת להבריח אמצעי לחימה מתקדמים יותר. "ההפעלה של כלי הטיס נעשית מסוכנת יותר, ואנו משתדלים להפעיל את כלי הטיס המאויישים באופן זהיר, אבל כיום ברור שאנשי צוות האוויר שטסים באיזור מסכנים את חייהם באופן יום יומי".

על פי ההערכה, עיקר אמצעי הלחימה נגד מטוסים מועברים לאזור על ידי חיזבאללה ואירן. לדברי הקצין הכיר, "הם גם מאמנים אותם, כך שארגוני הטרור בהחלט יודעים להפעיל את הנשקים הללו. אנחנו לא מתייחסים בקלות ראש לאויב שלנו. הם משתדלים כל הזמן לשכלל את דרכם בעזרת מומחים מלבנון ואירן, והפלת כלי טיס שלנו זה תסריט שאנחנו מתעסקים איתו".

אולם דווקא מנושא הסיכולים הממוקדים מרוצים בחיל. על אף המשך הירי כנגד יישובי עוטף עזה, לדברי הקצין הבכיר הסיכולים משיגים את יעדם. "היום כל פלסטיני שמתעסק בירי קאסמים ובשליחת חוליות חבלה יודע שזה מסוכן מאוד, ושתוחלת החיים שלו נמוכה. כל מי שמשגר יודע שהוא על הכוונת שלנו, ואין לי ספק שהוא מרגיש שחיל האוויר רודף אחריו. היום ישראל הצליחה לגרום לזה שהאנשים שאחראים על הירי, ובעיקר אלה שלכאורה מצטיינים בהכנת הרקטות, יודעים שחייהם בסכנה גדולה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully