וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדיניג'ד יבקר בעירק בחודש הקרוב

10.2.2008 / 14:24

ביקור זה יסמל את הפעם הראשונה בה מנהיג אירני מבקר בעירק, אויבתה לשעבר. ארצות הברית צפויה להתנגד

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד צפוי לערוך בחודש הקרוב ביקור בעירק השכנה, כך אמר היום (ראשון) שר החוץ האירני מנושהר מוטקי לסוכנות החדשות "אירנה". ביקור זה יסמל את הפעם הראשונה בה מנהיג אירני מבקר במדינה האויבת לשעבר.

"כל ההכנות והסידורים הנדרשים עבור הביקור כבר נעשו, ובעזרת השם, הוא יתבצע לפני תום השנה", אמר מוטקי בהתייחסו לשנה האירנית, המסתיימת ב-19 במרץ.

שר החוץ העירקי אמר בחודש שעבר כי אחמדיניג'ד, שבדומה למנהיגים אירניים אחרים מתח ביקורת על הנוכחות הצבאית האמריקאית בעירק, קיבל את ההזמנה לבקר בבגדד, אך לא הכריז על תאריך מדויק לביקור.

אירן השיעית ברובה ועירק ניהלו מלחמה בת שמונה שנים בשנות ה-80, במהלכה נהרגו מאות אלפי בני אדם. הקשרים בין שתי המדינות השתפרו מאז מנהיג עירק הסוני סדאם חוסיין הודח מהשלטון במהלך פלישת ארצות הברית לעירק ב-2003, וממשלה שיעית עלתה לשלטון.

ביקור אחמדיניג'ד בבגדד צפוי לעורר את חמתה של ארצות הברית, השרויה במחלוקת עם אירן לגבי תוכנית הגרעין שלה ולגבי מי האשם בשפיכת הדמים בעירק. וושינגטון מאשימה את אירן בהשפעה שלילית על עירק ובחימוש ואימון מליציות שיעיות. אירן מכחישה אישומים אלו וממשיכה לטעון כי היא מחויבת לשלום בעירק. אירן מכחישה גם את האישומים כי היא בונה פצצות גרעיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully