וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "צה"ל מגיע למי שצריך להגיע"

ספי קרופסקי

10.2.2008 / 13:42

שרי הממשלה הביעו תמיכה במבצע צבאי רחב בעזה. דיכטר: "אסור לנהל אסטרטגיה של מזל". השר שטרית: "למחוק שכונה בעזה"

ראש הממשלה אהוד אולמרט סקר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה את אירועי סוף השבוע בשדרות וברצועת עזה. בישיבה הזכיר אולמרט את עשרות רקטות הקסאם שנורו לעבר האזור וציין כי צה"ל הצליח לפגוע בכמות גדולה של חמושים פלסטינים. לדבריו, "בחודשים האחרונים נהרגו למעלה מ-200 חמושים ומאות נפצעו כתוצאה מפעילות צה"ל". אולמרט הוסיף, כי הבוקר קיים התייעצות עם שר הביטחון אהוד ברק בדבר דרכי הפעולה שיש לנקוט "כדי להגיע אל כל מי שצריך להגיע אליו". לדבריו, "זעם אינו תכנית פעולה".

השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה) הקריא במהלך ישיבת הממשלה פרק מתוך הדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד המתייחס לחלק ממהלכי המלחמה, כשאת המילים "נפגעים בנפש" ו"קטיושות" החליף במילים "קסאמים" ו"נפגעים בשדרות".

לדבריו, "בשנת 2008 נורו 330 רקטות קסאם בפחות מחודש וחצי, שליש מהכמות שנורתה בכל שנת 2007. רק בסוף השבוע האחרון נורו יותר מ-40 קסאמים, מהם 14 בתוך שדרות. מספר הנפגעים היה תוצאה של הרבה מזל. ביום שישי היה מזל טוב ובשבת היה מזל רע". דיכטר הוסיף, כי "אסור לנו לנהל אסטרטגיה של מזל. הרולטה העזתית היא בעייתית ביותר". דיכטר שוב הביע את תמיכתו במבצע קרקעי וטען, כי פעילות צה"ל כרגע "לא רק שלא מביאה להפסקת הירי, אלא אף גורמת להגברתו".

"לממשלה אין חיים ללא פתרון הבעיה"

שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) אמר בנושא ירי הקסאם המתמשך על שדרות, כי "צריך פחות לדבר ויותר לעשות. כל הדיבורים רק גורמים נזק. זה הזמן לעשות ולהפסיק לדבר. אני סבור שבקרוב נגיע להחלטה בנושא". ישי דורש להפסיק את ההתנהלות של "חכמי החלם". לדבריו, "אנו מזכירים לעצמנו את אלו שבמקום להשלים את הגשר מעל התהום בונים בית חולים במורד הוואדי". אני דורש כינוסים קשים ואם צריך יומיומיים של הקבינט לגיבוש תכנית מקפת על כל ההשלכות. "זה לא הזמן לפעילויות מדיניות, זה הזמן לעשייה אקטיבית".

שר הקליטה יעקב אדרי (קדימה) אמר בישיבה: "הגיע הזמן לפתור את בעיית שדרות ועזה בכל דרך". הוא הוסיף, כי לממשלה אין אורך חיים ללא פתרון הבעיה. לדברי שר הפנים מאיר שטרית (קדימה), "תפקידנו להביא את ראשי חמאס לדין ואת הדין אליהם. בעזה לא מבינים שפה אחרת, פשוט צריך לפעול בנחרצות נגד האחראים לטרור". הוא ציין, כי "כל מדינה אחרת הייתה נכנסת מזמן לשטח כזה והורסת אותו" ואף הציע "למחוק" שכונה בעזה, כי "רק ככה הם מבינים".

המשנה לראש הממשלה חיים רמון הסביר כי "כל מי שיורה קסאמים על ישראל הוא פושע מלחמה. מי שקשור במישרין או בעקיפין לפשע המלחמה הזה צריך להיות על הכוונת של צה"ל". בנוגע לאפשרות של הפסקת אש עם חמאס אמר רמון כי "ברגע שחמאס יפסיק לירות תהיה תהדיה. אנחנו לא ננהל משא ומתן איתם."

בתוך כך, השר להגנת הסביבה גדעון עזרא (קדימה) התייחס הבוקר לנסיעתו הצפויה של ראש הממשלה לגרמניה ואמר: "אני חושב שראש הממשלה לא צריך לנסוע לגרמניה. זה זמן שצריך להיות בו בבית". על המצב בעזה אמר: "צריך לתת לממשלה להגיב במקום ובזמן הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully