וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ אוסטרליה מצר על היחס לאבוריג'ינים

טלי גולדשטין

10.2.2008 / 12:30

קווין ראד, ראש ממשלת אוסטרליה אמר בתוכנית טלוויזיה כי נישול הילידים האבוריג'ינים מאדמותיהם במאה שעברה היא פצע בנשמת האומה

קווין ראד, ראש ממשלת אוסטרליה, אמר היום (ראשון) כי עקירתם בכוח של אבוריג'ינים ממשפחותיהם במהלך המאה ה-20 היא "פצע מדמם בנשמת האומה". ראד עובד בימים אלו על חיבור הצהרת התנצלות בפני ה"דור הגנוב" אותה יישא בעיר הבירה קנברה ב-13 בפברואר. ההתנצלות תשודר על גבי מסכי ענק ברחבי ערי אוסטרליה. את הדברים היום אמר ראד בתוכנית "יום ראשון" ששודרה ברשת הטלוויזיה "ניין".

לפי נתונים ממשלתיים מ-1997, במהלך השנים 1910 ל-1970, בין 10% ל-30% מהילדים הילידים נעקרו ממשפחותיהם ומקהילותיהם והושמו במוסדות, מיסיונים או בבתים של אוסטרלים לבנים. רבים מהילדים העקורים איבדו עקב כך את תרבותם, שפתם, מסורתם ואדמותיהם.

קודמו של ראד, ג'ון האוורד - שהפסיד בבחירות בנובמבר אחרי 11 שנים בתפקיד - סרב להתנצל בפני קהילת האובוריג'ינים ואמר כי הדור הנוכחי לא צריך לשאת באחריות על דברים שקרו בעבר.

העם האבוריג'יני איכלס את יבשת אוסטרליה כ-50 אלף שנים לפני בואם של המתיישבים האירופים ב-1788. כיום האבוריג'ינים מהווים 2% בלבד מהאומה האוסטרלית המונה 21 מיליון בני אדם. בימיה הראשונים של הקולוניה, נושלו מרבית הילידים האבוריג'ינים מאדמותיהם או פשוט נרצחו. תוחלת החיים הממוצעת של האוכלוסייה האבוריג'ינית עומדת על 62.1 שנים, בעוד תוחלת החיים הממוצעת של שאר האוכלוסייה מסתכמת ב-79.7 שנים, לפי נתוני האיגוד הרפואי של אוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully