וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל הבטיח להוריד את הריבית

פנחס וולף

10.2.2008 / 12:55

לדברי סטנלי פישר, ישראל נמצאת במצב טוב במשק הלאומי, אך ניצבת בפני רגע רגיש ביחס למשק הבינלאומי. "הורדת ריבית זה דבר רציני"

נטע גרנות

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר היום (ראשון), כי ישראל נמצאת במצב טוב במשק הלאומי, אך היא ניצבת בפני רגע מאוד רגיש ביחס למשק הבינלאומי. פישר הגיב לדרישות החוזרות וקוראות לו להוריד את הריבית. הוא הבטיח להוריד את הריבית לפני שהאינפלציה תגיע ל-2%.

עם זאת, הנגיד פישר תקף בחריפות את הצעת החוק על הורדת שער הריבית בחצי אחוז. לדבריו, "הורדת ריבית זה דבר מאוד רציני, אם אנחנו לא מבינים את החשיבות של התמודדות הבנק המרכזי, לא למדנו כלום. בנק ישראל, הוא גורם חיוני ליציבות המשק ולא כדי להתחיל עם משחקים פופוליסטים כדי להשיג משהו מאוד נקודתי ולטפל במשק בנקודת זמן ספציפית". פישר ציין, כי בימים אלו מתגבשת הצעת חוק בשיתוף משרד ראש הממשלה והאוצר עם בנק ישראל. לדבריו, "ההצעה מבוססת על סטנדרטים בינלאומיים".

"עוד אמר פישר כי בעוד שבמהלך חודש דצמבר התחזק השקל רק לעומת הדולר, על רקע היחלשותו העולמית - בחודש ינואר רשם המטבע הישראלי עלייה בערכו גם מול היורו והמטבעות המרכזיים האחרים בעולם". בענייני כלכלת החוץ ציין פישר, כי יש האטה משמעותית בכלכלת ארצות הברית ואפילו מיתון. כמו כן, יש ירידה בצמיחה באירופה ויש חשש ששיעור הצמיחה באסיה ירד במהלך 2008. "התפקיד שלנו זה להגן על מצב המשק הישראלי בפני המצב הפחות טוב במשק העולמי", אמר פישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully