וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לא היה כשל בהפעלת "צבע אדום" אמש

יהושע בריינר

10.2.2008 / 11:44

לטענת תושבים בשדרות, האזעקה החלה לפעול מספר שניות לאחר נפילת הקסאם. מהירי נפגעו קשה אושר ורמי טוויטו

גורמים בפיקוד העורף הגיבו היום (ראשון) לטענה כי אזעקת "צבע אדום" לא נשמעה אתמול בשדרות בעת ירי הקסאם שהביא לפציעתו הקשה של אושר טוויטו בן ה-8 ואחיו רמי. לדבריהם, מבדיקה שנערכה לא נמצא כי המערכת לא פעלה בזמן הירי. על פי טענת תושבי שדרות, האזעקה החלה לפעול מספר שניות לאחר הנפילה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי "לא נמצא שהיה כשל במערכת בשעת השיגור אתמול, אולם אנו ממשיכים לבדוק את הטענה".

לדבריו, על אף האירוע הקשה אתמול, המערכת מונעת נזק גדול יותר. "זו מערכת שעד היום הצילה עשרות ואולי מאות חיי אדם. הטענה אמנם נבדקת, אולם מבדיקה שערכנו עולה כי האזעקה אכן פעלה ונתנה התרעה של מספר שניות. מכיוון שמהערכת פועלת על פרמטרים שונים שלא ניתן לפרטם, וכן מכיוון שעמדות השיגור משתנות בתוך הרצועה, לעיתים הנפילה מתרחשת שלושים שניות מרגע שהושמעה, ולפעמים עשר שניות. אולם ברור שהמערכת מצילה חיים".

מערכת 'צבע אדום', הפועלת משנת 2005, מופעלת על ידי מכ"ם המאתר את אזור הנפילה המיועד החל מרגע יציאת הקסאם, ובו זמנית מפעיל את האזעקה במקום. בשנתיים האחרונות החל פיקוד העורף להפעיל בשדרות חמ"ל מיוחד בראשות קצין בדרגת סא"ל, הנמצא בקשר רציף עם גורמי הביטחון באזור ועם העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully