וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "תשתיות לקויות בחינוך החרדי"

ספי קרופסקי

10.2.2008 / 10:59

לינדנשטראוס כותב בדו"ח המבקר, כי כתוצאה מליקויים במגזרי המיעוטים נפגעים התלמידים, עד כדי סיכון בריאותם וחייהם בחלק מהמקרים

"במוסדות החינוך במגזר הלא יהודי והחרדי נתגלו תשתיות פיזיות לקויות, שכתוצאה מהן נפגעים התלמידים בסביבת הלימודים, עד כדי סיכון בריאותם וחייהם בחלק מהמקרים". כך עולה מדו"ח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס על הרשויות המקומיות שהותר היום (ראשון) לפרסום.

בפרק מיוחד שהוקדש לחינוך במגזר החרדי, מציין לינדנשטראוס כי "מספר התלמידים במגזר גדל משנת 1992 ועד לשנת 2006 ב-141%, והגיע לשיעור של כ-15% מכלל התלמידים בישראל". למרות זאת כותב המבקר: "ב-125 מתוך 186 המוסדות שנבדקו, נמצאו מבנים שחלקם כלל לא ראויים לאכלס כיתות, חלקם ללא מקלטים וללא נגישות לנכים.

ואילו גם במגזר הלא יהודי, התמונה המצטיירת מהדו"ח באשר למוסדות החינוכיים השונים עגומה. בין השאר מונה המבקר: מחסור בכיתות לימוד וצפיפות במבנים, היעדר מקלטים, תחזוקה לקויה ומבנים שנבנו ללא אישורים.

המבקר מסכם את הפרקים האלו, וכותב כי "על משרד החינוך והרשויות להגביר את הפיקוח על מצבם הפיזי של מוסדות החינוך". כמו כן, באשר למגזר הלא יהודי ממליץ לינדנשטראוס "לגבש תכנית רב-שנתית מפורטת ולפעול מול משרד האוצר במטרה למלא את המחסור בכיתות הלימוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully