וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: קמדן טאון עלתה באש

טלי גולדשטין

10.2.2008 / 12:50

שש שעות ו-100 כבאים נדרשו על מנת לכבות את השריפה שפרצה אתמול בשוק קמדן בבירת אנגליה. איש לא נפגע בדליקה

(צילומים: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

חלק עצום מ"קמדן טאון", מרכז הבילוי והקניות הפופולרי בלונדון, נהרס אתמול בלילה (שבת) בשריפה גדולה שהשתוללה מספר שעות. לפי דיווחים בסוכנויות זרות, עקב השריפה נאלצו 550 בני אדם לפנות את בתיהם ואת הפאבים הסמוכים. מעל ל-100 כבאים ו-20 כבאיות נאבקו להשתלט על הלהבות, שפשטו בחנויות ושרפו את ביתני העץ בשוק קמדן בצד הצפוני של "קמדן טאון". למרות חומרת השריפה לא דווח על נפגעים.

בתים ודירות פונו בעוד המשטרה חסמה כבישים. מכבי האש של לונדון התיזו זרנוקי מים מסולמות אוויריים על הלהבות, שהגיעו לגובה של כ-9 מטרים, בניסיון לעצור את התפשטותן לחלקים אחרים של השוק ולתחנת דלק סמוכה.

לאן תצא עתה קייט מוס?

בשריפה נהרס פאב "הולי ארמס", שהתפרסם כנקודת מפגש של הסלבריטאים הצעירים הלוהטים ביותר כיום בלונדון, לרבות הזמרת איימי וויינהאוס, הדוגמנית קייט מוס וחברה לשעבר הזמר פיט דוהרטי.

השריפה פרצה בשעה תשע בערב. לאחר שעתיים נראה היה כי מכבי האש הצליחו להשתלט עליה, אך הלהבות ניצתו בשנית. בסופו של דבר, נדרשו שלוש שעות נוספות על מנת לכבות את האש. פרנק דובסון, חבר פרלמנט ממפלגת הלייבור ושר הבריאות לשעבר של בריטניה, אמר כי הזהיר מאז תחילת שנות ה-90 לגבי הסכנה של שריפה בשוק. "הפחד שלי היה תמיד שתפרוץ שריפה גדולה ליד אחת מהיציאות וכי אנשים לא יצליחו להימלט", אמר דובסון. עוד אמר דובסון כי השריפה צריכה לספק הזדמנות לבדיקה רצינית ומעמיקה בנושא הבטיחות והפיקוח בשוק.

נוסד ב-1975, שוק קמדן הוא אחד מאתרי התיירות המפורסמים ביותר של לונדון. כל שבוע מבקרים בחנויות המוכרות, בין השאר, חפצי אמנות, בגדים ונעליים כ-150 אלף תיירים.

מנהל תחנת כיבוי האש גאי פוסטר אמר כי חוקרי שריפות נמצאים במקום, אך עדיין מוקדם מדי מכדי להעלות השערות לגבי מה גרם לפריצת השריפה, כמו כן לא ניתן עדיין להעריך את עלות הנזק הפיננסי שנגרם לאזור כתוצאה מהשריפה. "כשהכבאים הגיעו לאתר הם נתקלו באש חזקה ופעלו בצורה טובה על מנת להשתלט עליה במהירות. ההחלטה לפנות שטח גדול מסביב לשריפה התקבלה מכיוון שידענו על הימצאותם של מכלי גז פרופן בשוק", אמר פוסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully