וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "עיריות ביצעו מינויים לא חוקיים"

ספי קרופסקי

10.2.2008 / 10:59

מבקר המדינה מותח בדו"ח ביקורת חריפה על מצב הרשויות: "קיימים מקרים שבהם החליטו למחוק חובות בלי לציית לדין"

"מפלגות, סיעות ורשימות מועמדים במספר רשויות בארץ הסתירו מידע מהציבור באשר להסכמים ומינויים פוליטיים, על מנת לחלק עמדות כוח והשפעה". כך עולה מדו"ח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס על הרשויות המקומיות, שהותר היום (ראשון) לפרסום.

כחלק מההיערכות לבחירות המוניציפליות שיתקיימו בחודש נובמבר השנה, מצביע לינדנשטראוס על נורמות התנהלות בלתי תקינות במהלך ולאחר קיום מערכת הבחירות במספר רשויות. כך למשל טוען המבקר, כי נמצאו שבעה הסכמים פוליטיים בעיריית בת-ים ובמועצה המקומית מודיעין עלית שלא נמסרו למזכירי הרשויות ולחברי המועצה.

כמו כן, עיריות תל אביב והוד השרון מסרו לבדיקת המבקר עשרה הסכמים שנחתמו לאחר הבחירות, שלא הוצגו כנדרש בחוק. התפטרותם של חברי מועצה בעיריית מודיעין ובעיריית עכו בסמוך לבחירות ומינויים לעובדי עירייה במקומות האלו "מעלים חשש שמינויים אלו נעשו בזיקה להסכם פוליטי".

לסיכום פרק זה כותב לינדנשטראוס, כי "התגובות של הגורמים המבוקרים על הממצאים מעידים כי חובת הגילוי אינה מוטמעת כלל בשלטון המקומי". המבקר ממליץ לקיים ברשויות פעילויות רענון, הבהרה על חובת הגילוי ותיקון הוראות בנושא.

"כשל של משרד הפנים"

בדו"ח מתייחס המבקר למשבר החובות הכספיים שהתגלע בכמה וכמה רשויות ברחבי הארץ. לדברי המבקר, "קיימים מקרים רבים שבהם החליטו הרשויות למחוק חובות בלי לציית להוראות הדין. פעולות שביצעו הרשויות מעידות על כשל פנימי, וגם על כשל של משרד הפנים שאינו מצליח לפקח עליהן כראוי". בפרק זה מוזכרות בין השאר עיריות תל אביב, אור יהודה, פתח תקווה והמועצה המקומית ג'לג'וליה.

גם על מרכז השלטון המקומי, האמון על הרשויות, המבקר לא פוסח. קיימים "פערים מהותיים בין הנורמות הנהוגות במערכות הציבוריות בכלל ואלו החלות על הרשויות המקומיות בפרט, לבין ההחלטות של המרכז בתחומי הטיפול בכוח אדם ובשכר", כותב המבקר.

בהתייחסות פרטנית לליקויים שנתגלו במספר עיריות, מעלה הדו"ח בין השאר: כרסום במעמד המנהלים הקהילתיים בירושלים, ליקויים באכיפה ובפיקוח הבנייה באזורים שונים בחדרה, התנהלות לקויה של עיריית חיפה בכל הנוגע לפרסום שלטי חוצות, ומכרז לא תקין בעיריית כפר סבא למתן שירותי דברור לעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully