וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב הגדול של אובמה: ניצח ב-3 מדינות

10.2.2008 / 5:41

אובמה גרף בגדול את הקולות הדמוקרטים בנברסקה, וושינגטון ולואיזיאנה. בקנזס ניצח האקבי, אך בוושינגטון הוא עומד בקרב צמוד עם מק'קיין

ברק אובמה ניצח בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הדמוקרטית שנערכו בשלוש מדינות בארה"ב אתמול (שבת), וגבר באחוזים ניכרים על הילרי קלינטון. לפי המדגמים, בלואיזיאנה זכה אובמה ב-57 אחוזים מקולות הבוחרים, בעוד קלינטון זכתה ב-36 אחוזים בלבד. גם בנברסקה זכה אובמה ב-68 אחוזים מהקולות, יותר מכפליים מ-32 האחוזים בהם זכתה קלינטון.

בוושינגטון קיבל אובמה 68 אחוזים מהקולות בעוד לזכות יריבתו הילרי נזקפים 31 אחוזים בלבד. גם באיי הבתולה נערכו אתמול בחירות, אך התוצאות טרם פורסמו. "אני מאמין כי נזכה גם בווירג'יניה ביום שלישי, במידה שאתם מוכנים לשינוי", קרא אובמה לקהל האוהדים שלו בנאום הניצחון בריצ'מונד, וירג'יניה.

מייק האקבי ניצח בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית שנערכו בקנזס. האקבי, מושל ארקנסו לשעבר, ניצח עם 60 אחוזים מקולות הבוחרים בעוד יריבו ג'ון מק'קיין, שנחשב למועמד המוביל בשל פרישתו של מיט רומני, זכה ב-24 אחוזים בלבד. זהו ניצחון נוסף בדרום ארה"ב עבור האקבי, שניצח כבר בארבע מדינות כמו גם במערב וירג'יניה ביום שלישי האחרון.

גם בלואיזיאנה צופים המדגמים ניצחון להאקבי, עם 43 אחוזים לעומת 42 אחוזים למק'קיין. בוושינגטון לעומת זאת נערך קרב צמוד בין השניים, עם26 אחוזים להאקבי ו-24 למק'קיין. "הקרב הזה רחוק מסיום", אמר האקבי לעיתונאים לאחר הניצחון.

המאבק על הצירים

קלינטון ואובמה נאבקו הלילה גם על נאמנותם של הצירים הנותרים, וכעת הם מחזיקים במספר צירים כמעט זהה. המתח בין מחנות המתמודדים הגיע לאחרונה לשיאים חדשים בשל ההבנה כי נצחון גורף של אחד מהם עשוי לחרוץ באופן סופי את זהות המנצח במירוץ.

השניים בילו את מרבית סוף השבוע במדינת וושינגטון. מקורביו של אובמה אמרו כי, הם מקווים שהמומנטום שהשיג הסנטור מאילינוי יעמוד לזכותו גם הלילה. מטה הבחירות שלו התגאה במיוחד בסקרים שפורסמו היום בארה"ב, שניבאו כי לאובמה יש סיכויים טובים יותר לגבור על ג'ון מק'קיין בבחירות הכלליות. מנגד, במטה של קלינטון שידרו אופטימיות ואמרו כי הם מצפים לניצחון הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully