וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לקסאמים: צה"ל תקף 4 יעדים בעזה

יהושע בריינר, שי מכלוף וניר יהב

10.2.2008 / 1:05

הפלסטינים מדווחים על פעיל חמאס שנהרג ועל 4 פצועים. בשדרות נפצעו קשה שני אחים, בני 8 ו-19, שפונו עם קטיעות ברגליהם. תושבים התאספו להפגנה ספונטנית

בתגובה לירי הקסאמים לעבר דרום הארץ, תקפו הלילה (ראשון) כלי טיס של חיל האוויר ארבעה יעדים ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על הרוג וארבעה פצועים ברפיח, שם תקף צה"ל פעמיים.
ההרוג הוא מוחמד מטיר, מפקד בזרוע הצבאית של חמאס. התקיפות יועדו לעבר מחסן אמצעי לחימה ולעבר פלסטיני פעיל חמאס, שלטענת צה"ל היה מעורב בהברחות נשק לתוך רצועת עזה. בחאן יונס הותקף מוצב של חמאס ובסג'עיה הופצץ אתר לייצור רקטות קסאם ואמצעי לחימה. מצה"ל נמסר כי יגיב בחומרה לכל ירי לשטח ישראל.

אושר (8) ורמי (19) טוויטו, אחים תושבי שדרות, נפצעו אמש באורח קשה מפגיעת רקטת קסאם בשכונת מגוריהם בעיר. צוות מגן דוד אדום פינה את השניים עם קטיעות בגפיים התחתונות לבית החולים "ברזילי" באשקלון. שני בני משפחה נוספים ואישה נוספת פונו לבית החולים כשהם סובלים מחרדה.

שני האחים הגיעו לבית החולים בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייהם. הם סובלים מפגיעת רסיסים בכל גופם, ומשברים פתוחים בגפיים. האחים הועברו לחדר הניתוח, והרופאים מנסים להציל את רגליהם. ד"ר חי אמיל, סגן מנהל בית החולים, מסר כי "בן השמונה במצב קשה ביותר. קשה לומר שיש סכנה לחייו, אולם יש סכנה ממשית לשתי רגליו".

"הממשלה באה רק להצטלם"

אמם של האחים, איריס, ליוותה את בנה רמי לחדר הניתוח כשהיא ממררת בבכי. "התקשרתי לילד מיד לאחר ששמעתי את הפיצוץ והוא אמר לי 'נפצעתי, נפצעתי'", סיפרה. רגע לפני כניסתו לחדר הניתוח הוציאה ספר תהלים, וביקשה שיניחו אותו מתחת לכרית בנה. "אלוהים תשמור לי על הילדים. עד שהם לא ידברו איתי אני לא אירגע", אמרה.

שלום טוויטו, אחיהם בן ה-14 של הפצועים, סיפר כי אחיו יצאו להוציא כסף מהכספומט, וכשחזרו נפל הקסאם. לטענתו, רק אז נשמעה התראת "צבע אדום". "האמת היא שאני לא רוצה לראות אותם כל כך", אמר. "אני מפחד לראות מה מצבם". גם כנרת שלמה, חברתו של רמי טוויטו שהיתה איתו, סיפרה כי הקסאם נפל בלי התרעה. "הייתי בדרך אליהם, שמעתי בום והתחבאתי. ראיתי אותם - הם היו על הרצפה וצעקו מכאבים. הם צעקו מכאבים "אמאל'ה" והיו עם המון דם על הרגליים".

"הקסאם נפל מטר מהילדים שחצו את מעבר החצייה", סיפר לוואלה! חדשות מתנדב זק"א אפרים רוזנפלד. "התרעת "צבע אדום" נשמעה שניות לפני הפיצוץ. לא היה זמן לתפוס מחסה". לדבריו, האח הצעיר היה בהכרה אך שקט והלום. האח הגדול לעומתו דיבר עם צוותי ההצלה והתקשר לאמו להודיע לה שהוא ואחיו נפצעו. "ההורים הגיעו אחרי שלקחו את הבן הקטן. הם היו נסערים, והאב החל להשתולל".

כתושב העיר, אמר רוזנפלד, כי התושבים מרגישים מופקרים. "לממשלה לא אכפת. הם רק באים לפה להצטלם, ויש הרגשה שנוח להם שנופלים עלינו קסאמים. אני מרגיש שאנחנו משתגעים פה", אמר בכאב. תושבים רבים בשדרות התאספו להפגנה ספונטנית בצומת שדרות במחאה על התנהלות הממשלה בטיפולה בירי הקסאמים.

ראש עיריית שדרות אלי מויאל, סיפר לוואלה! חדשות כי "המראות בשטח היו קשים מאוד". הוא הוסיף כי "שני אחים עם קטיעות בגוף זה מראה לא פשוט. יש המון רעש בעיר, ואנשים זועמים מאוד. זה ציבור שכבר שבע שנים סובל ונמאס לו. זימנתי ישיבה להמשך הלילה, אך קודם נלך לבקר את הפצועים. נחזור ונחליט מה עושים, אבל בטוח לא נשב בשקט".

שלוש רקטות נפלו באיזור העיר, וכי יש במקום פצועים נוספים, נפגעי חרדה. פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, נטלו אחריות לירי הקסאמים לעבר העיר שדרות.

אתמול נפלו 34 קסאמים

הבוקר נפלו שתי רקטות קסאם בנגב המערבי. אחת הרקטות נחתה סמוך ליישוב בשטח המועצה האזורית שער הנגב, ורקטה נוספת נפלה ליד צומת סמוך ליישוב אחר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתגובה, תקף חיל האוויר חולית שיגור רקטות באזור בית חנון. כוח צה"ל זיהה את החוליה שהתמקמה סמוך לעמדת שיגור מוכרת. לדברי צה"ל, החוליה עמדה לשגר קסאם. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעברה וזיהה פגיעה.

אמש נורו לעבר הנגב המערבי כ-34 רקטות קסאם. שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים מדרום לאשקלון. 12 רקטות נפלו בעיר שדרות, כשנפילה אחת אותרה באזור שכונת הנביאים בשטח פתוח, ונפילה נוספת במתחם מפעל עוף קור. נזק קל נגרם למבנה. לאחר מכן נפלו עוד שני קסאמים בעיר. חמישה בני אדם לקו בחרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully