וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: "יום שבת הגדול" בין הילרי לאובמה

9.2.2008 / 18:10

שני המתמודדים, ינסו להכריע את המירוץ בפריימריז שיערכו הלילה ב-4 מדינות. בצד הרפובליקני, מק'קיין הבטיח את נצחונו

לאחר הדרמה שסיפק "סופר טיוזדיי", נושאים ברק אובמה והילרי קלינטון את עיניהם לבחירות המקדימות שיערכו הלילה (שבת) בלואיזינה, במדינת וושינגטון, בנברסקה ואפילו באיי וירג'ין. השניים, שהצליחו לגרוף עד כה מספר כמעט זהה של נציגים, ייאבקו הלילה על 185 נציגים. המתח במחנות של המתמודדים הגיע לשיאים חדשים בשל ההבנה כי נצחון גורף של אחד מיהם הלילה עשוי לחרוץ באופן סופי את זהות המנצח במירוץ.

השניים בילו את מרבית סוף השבוע במדינת וושינגטון, שטומנת בחובה 78 נציגים. מקורביו של אובמה אמרו כי הם מקווים כי המומנטום שהשיג הסנטור מאילינוי יעמוד לו גם הלילה. מטה הבחירות של אובמה התגאה במיוחד בסקרים שפורסמו היום בארה"ב, שניבאו כי לאובמה יש סיכויים טובים יותר לגבור על ג'ון מק'קיין בבחירות הכלליות. מנגד, במטה של קלינטון שידרו אופטימיות ואמרו כי הם מצפים לניצחון הלילה.

פרשנים מעריכים כי אם הבחירות הלילה יסתיימו בשיוויון, ייתכן כי ההכרעה הסופית תושג רק בוועידת המרכזית של המפלגה הדמוקרטית, שתיערך בסוף אוגוסט. ייתכן כי במצב של שיוויון בין המתמודדים, מי שיכריע את המירוץ יהיו "נציגי העל" - בכירים במנגנון המפלגה שתומכים בעיקר בהילרי קלינטון. עם זאת, פרשנים מעריכים כי אם "נציגי העל" אכן יכריעו את המירוץ, צפויה רעידת אדמה של ממש במפלגה.

הבחירות ייערכו הלילה גם במפלגה הרפובליקנית, אולם שם לא צפויות דרמות מיוחדות. ג'ון מק'קיין הבטיח כמעט סופית את נצחונו עם פרישתו של מיט רומני מהמירוץ השבוע. המשימה העיקרית של מק'קיין כעת היא לזכות באמונם של אנשי האגף השמרני-דתי במפלגה הרפובליקנית שנוטים להסתייג ממנו בשל עמדותיו המתונות יחסית בסוגיות הגירה והפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully