וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: נפרוץ גם את הגבול עם ישראל

9.2.2008 / 14:50

סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון איים כי המוני פלסטינים יפרצו את מעברי הגבול עם ירדן וישראל, כפי שעשו במעבר רפיח

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק איים היום (שבת) כי הפלסטינים יפרצו גם את מעברי הגבול עם ירדן ועם ישראל, כפי שעשו במעבר רפיח. בראיון לעיתון הקטרי "א-שרק" אמר אבו מרזוק כי "אני חושב שכל האופציות פתוחות". לדבריו, פעולה שכזאת תהווה ביטוי אמיתי לכל מדיניות שתשרת את הפלסטינים ותרחיק מהם את המצור המוטל עליהם.

בנוגע לפיגוע ההתאבדות בדימונה אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס כי הארגון אמנם הפסיק את פיגועי ההתאבדות אם כי לא עומדת מאחורי כך סיבה אסטרטגית כלשהי. "אין החלטה להפסיק את פיגועי ההתאבדות. חמאס לא סגר את שעריו בפני דרך מדרכי ההתנגדות במאבקו עם הכיבוש".

אבו מרזוק הוסיף כי "חמאס אינו מתנגד לכך שאבו מאזן יקבל לידיו את השליטה במעבר רפיח אם כי אנו תוהים כיצד זה יכול לצאת לפועל ללא שום תיאום עימנו. לדבריו, "כל מה שחמאס רוצה סביב נושא מעבר רפיח הוא שלא תהיה כל נוכחות לישראלים שם. ביקשנו שהמעבר יהיה פלסטיני-מצרי".

דובר חמאס: "בעד הפסקת אש"

מנגד, אמר היום דובר חמאס סאמי אבו זוהרי כי הארגון מוכן להפסקת אש הדדית עם ישראל. לדבריו, לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא להפסקת אש הדדית בין ישראל לפלסטינים, "הכדור נמצא כרגע במגרש הישראלי".

לדברי אבו זוהרי, "ישראל הוכיחה כי היא אינה מעוניינת בהסכם עם העם הפלסטיני. אם היא מעוניינת בהפסקת אש, עליה להפסיק את כל צורות התוקפנות נגד עזה והגדה, וזה לפני כל דיון בהפסקת אש". אם ישראל תעשה כן, אמר אבו זוהרי, חמאס ידון איתה בהפסקת אש באמצעות מתווכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully