וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: דחייה בבחירות לנשיאות בלבנון

9.2.2008 / 14:33

הבחירות, שהיו אמורות להיערך בעוד יומיים, נדחו לעוד שבועיים. זוהי הפעם ה-14 שהבחירות במדינה נדחות בשל המשבר הפוליטי במדינה

יושב ראש הפרלמנט הלבנוני נביה ברי הודיע היום (שבת) על דחיית הבחירות לנשיאות במדינה, שהיו אמורות להיערך בעוד יומיים, ל-26 בפברואר. זוהי הפעם ה-14 שהבחירות לנשיאות נדחות, וזאת בשל יריבות בין הפלגים השונים במדינה.

המאבק במדינה מתחולל בין ממשלתו הפרו-מערבית של ראש הממשלה הלבנוני פואד סניורה לבין חיזבאללה שנתמכת על ידי אירן וסוריה. בשל הדחיות החוזרות הנשנות במועד הבחירות, לבנון נותרה ללא נשיא מכהן מאז סיום כהונתו של אמיל לחוד בנובמבר. פרשנים מעריכים כי המדינה נקלעה למשבר הקשה ביותר מאז מלחמת האזרחים שהסתיימה ב-1990.

הצדדים מסכימים כי הגנרל מישל סולימן יכהן כנשיא, אולם חלוקים באשר להרכבה של הממשלה החדשה במדינה. חיזבאללה דורשת זכות וטו על החלטות הממשלה או לחילופין חלוקה שווה של התיקים. אולם, מקורביו של סניורה אמרו כי הוא דוחה על הסף דרישה זאת.

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא עזב היום את לבנון, לאחר ששיחות התיווך בהובלתו עלו על שרטון. "אני לא רוצה לתת יותר תקווה משנדרש" אמר מוסא בצאתו מביירות.

מנהיגי המערב הפנו אצבע מאשימה לעבר דמשק כאחראית למשבר הפוליטי בלבנון. הבוטה ביותר היה נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שהצהיר כי יחרים את שלטונו של אסד, כל עוד שסוריה לא תחדל להתערב בנעשה בפוליטיקה הלבנונית. גם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נקט בלשון חריפה כלפי אסד ואיים כי סוריה תמשיך להיות מבודדת בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully