וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: עקשנות ישראלית מכשילה המו"מ

9.2.2008 / 10:30

לדברי מקור בכיר ברמאללה, הישראלים אינם מגלים גמישות לגבי אף סוגייה, והצוות בראשות לבני נטול סמכויות של ממש ומתנהג בשיתוק

המשא ומתן לפתרון קבע בין המשלחת הישראלית לפלסטינית נמצא בקיפאון רציני". כך אמר מקור בכיר ברמאללה לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. לדברי המקור, הסיבה לקיפאון במשא ומתן היא העקשנות הישראלית "אשר אינם מגלים גמישות לגבי אף סוגייה".

המקור ציין עוד כי הצוות הישראלי בראשותה של שרת החוץ ציפי לבני נטול כל סמכות לנקוט בצעדים מכריעים שיובילו לגיבוש נוסח טיוטה של הסכם קבע ומתנהג בשיתוק. "לבני נראית כמי שאינה מסוגלת לנקוט עמדה כלשהי משום שהיא חוששת לעמוד בפני מתקפה מצד שרי הממשלה, שמתנגדים למשא ומתן".לטענת המקור, מטרת ביקורו של ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד בארה"ב היא למצוא דרכים לקדם את המשא ומתן.

בתוך כך, השר לענייני אסירים ברשות אשרף עג'רמי אמר לעיתון כי ישראל אינה לוקחת חלק ביצירת אווירה שתכשיר את הקרקע לגיבוש הסכם שלום. "היא ממשיכה במדיניות המצור, ההתנחלות והמחסומים. בנוסף לכך היא אינה משחררת אסירים כפי שנדרש ממנה במפת הדרכים".

השר ציין עוד כי במהלך המשא ומתן בין הצדדים, ישראל אינה מגלה רצינות בכוונתה להשיג פתרון. "לאור זאת אמר פיאד שאין סיכוי להגיע להסכם שלום עד סוף שנת 2008", הבהיר. לדבריו, "הסכם שלום עבור ממשלת ישראל עשוי להוות עבורה גלגל הצלה לאחר דו"ח וינוגרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully