וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תנסו זאת בבית: טבילה במי קרח

9.2.2008 / 8:28

עשרות שחייני קרח במוסקבה מסתובבים באגמים הקפואים, חוצבים חורים בקרח ומשכשכים בהם. חרף האזהרות, הם סבורים שזה טוב לבריאות

אם ביקרתם במוסקבה בחורף, בזמן בו המים באגמים קופאים, ונתקלתם במקרה באדם המכה במשטח הקרח בפטיש ולאחר מכן מתפשט מבגדיו ונשאר בבגד ים בלבד, הרי שוודאי פגשתם באחד מעשרות שחייני הקרח הפועלים בעיר.

ברוסיה קיימת מסורת של ציון חג ההתגלות האורתודוכסי באמצעות טבילה במים קפואים, ואולם שחייני הקרח המקצועיים של מוסקבה עורכים את טבילותיהם באופן קבוע, ונראה שאין כל קשר למניע דתי או מסורתי. מדובר בחבורה קשוחה למדי של מכורים לפרקטיקה הקפואה, המאמינים שהשחייה במי קרח מסייעת לבריאות.

השיטה היא לחצוב חור בשכבת הקרח של האגם הקפוא, פעולה שיכולה לקחת כמה שעות, ולאחר מכן להיכנס לחור שנוצר ולשכשכך בתוכו, בזמן שנע בין כמה שניות לכמה דקות. כאמור, השחיינים מאמינים שהשהייה במים הקפואים, שמגיעים לטמפרטורה הקרובה לאפס, תורמת לבריאות הגוף. ברשת ה-CNN דווח, כי מיכאל קוריטני למשל, בן 85 ממוסקבה שטובל באופן קבוע כבר שנים, מאמין שהשחייה במי הקרח מסייעת לו לשמור על הבריאות . לדבריו, בזמן הטבילה "אתה מרגיש צעיר".

עם זאת, רופאים מזהירים, כי השחייה במי הקרח עלולה דווקא לגרום לנזק רפואי, משום שהגוף לא בנוי לשינוי קיצוני. ואולם, למרות האזהרות, שחייני הקרח אומרים כי הם ימשיכו לשחות ככל שיוכלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully