וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד עוברת לימין

8.2.2008 / 22:36

הסנאט האירי שוקל להפסיק בנסיעה בצד השמאלי של הכביש ולעבור לנסיעה בצד הימני. הסיבה: עלייה במספר התאונות של תיירים

באירלנד שוקלים ברצינות לוותר על נסיעה בצד שמאל של הכביש ולעבור, כמו ברוב העולם, לנסיעה בצד ימין. זאת, בשל המספר הרב של התאונות שנגרמות על ידי תיירים ועובדים ממדינות זרות שרגילים לנסוע בצד הימני. דוני קאסידי, מנהיג הסנאט באירלנד אמר, כי "שוודיה, שעברה בשנת 1967 לנסיעה בצד ימין, היא דוגמא למדינה שעשתה זאת מספר רב של שנים אחרי רוב מדינות אירופה".

"באים אלינו הרבה עובדים זרים ותיירים מאירופה וארצות הברית ובגלל שהם רגילים לנהוג בצד ימין של הכביש, הם מתקשים מאוד בנהיגה כשהם מגיעים לכאן", אמר קאסידי. לדבריו, "כשאני מגיע למדינה כמו ארה"ב לדוגמא, לוקח לי מספר ימים להתרגל לנהיגה". בעשורים האחרונים חל גידול כלכלי באירלנד שמשך בעקבותיו אלפי עובדים זרים, בעיקר ממדינות מרכז ומזרח אירופה. בנוסף, הפכה אירלנד ליעד פופולרי עבור תיירים מארצות הברית.

קסידי העלה בנוסף הצעת חוק לאסור על תיירים או עובדים ממדינות זרות, שרגילים לנהוג בצד ימין, לעבור את המהירות 80 קילומטר בשעה, כשלאירים יתאפשר לנסוע במהירות של 120 קילומטר בשעה. עם זאת, הכוונה של אירלנד לעשות כן הינה תמוהה, כיוון שבמדינות רבות כמו הודו, אוסטרליה ויפן, נוסעים בצד שמאל של הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully