וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים במבצע לגירוש הפלסטינים משטחה

ניר יהב

8.2.2008 / 17:17

2,116 פלסטינים שהסתננו מעזה למצרים נתפסו על ידי כוחות מצריים. מושל צפון סיני: "הם עומדים בקשר עם האחים המוסלמים"

"יותר מתשעת אלפים פלסטינים, בהם אנשי חמאס רבים, הסתננו למצרים מאז שהגבול בינה לבין עזה נפרץ". כך אמר מושל צפון סיני, הגנרל אחמד עבד אל-חמיד, לעיתון "אל-אתיחאד", היוצא לאור באיחוד האמירויות. "מנגנוני הביטחון הגבירו את מאמציהם לעצור את המסתננים לפני שיבצעו מעשי פשע בסיוע גורמים פנימיים". לדבריו, חלק מאנשי חמאס שהסתננו לערים המצריות עומדים בקשר עם חברי תנועת "האחים המוסלמים" במדינה.

אל-חמיד הוסיף, כי כוחות הביטחון במצרים הפעילו תוכנית שמטרתה איתור המסתננים וגירושם בחזרה לרצועה. "עד כה נתפסו 2,116 פלסטינים", ציין. עבד אל-חמיד גילה עוד כי המצב בגבול נמצא תחת שליטה מלאה של כוחות הביטחון המצרים.

"על ישראל להפסיק את התוקפנות"

בתוך כך, ממשיכים חמאס והג'יהאד האיסלמי לתקוף את הכוונה של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבסס הפסקת אש הדדית בין ישראל לפלסטינים. "הכדור נמצא עכשיו במגרש הישראלי. על ישראל להפסיק את התוקפנות לפני שבוחנים את נושא הפסקת האש", אמר דובר חמאס סאמי אבו זוהרי לסוכנות הידיעות "מען".

בכיר הג'יהאד, חאלד אל-בטש, אמר ל"מען" כי קשה מאד לדון כעת בהפסקת אש. אל-בטש קרא לאבו מאזן להשקיע מאמצים על מנת להפסיק את ההסלמה הישראלית ולהסיר את המצור על רצועת עזה.

דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אבו עביר, הגדיר את ירי הטילים לעבר ישראל "תגובה ליוזמתו של אבו מאזן להפסקת אש ותגובה למעשי הטבח הישראליים בבני עמנו הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully