וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחים: הבחירות ברוסיה לא נראות הוגנות

8.2.2008 / 16:54

פקחי המועצה האירופית אמרו היום כי לא יוכלו להכריז על הבחירות כהוגנות "אם לא ינתן סיכוי שווה לכל המתמודדים"

"לא נוכל להכריז על הבחירות ברוסיה כהוגנות אם המועמדים לא יקבלו סיכוי שווה" – כך הודיעו היום (שישי) פקחי המועצה האירופית, הגוף היחידי שנותר לפקח על הבחירות לאחר שהארגון לשיתוף פעולה אירופי, הגוף הראשי האחראי לפיקוח על בחירות באירופה, הודיע כי יחרים את הבחירות.

"בחירות שבהן לא מפנים מקום דומה לכל המתחרים בוודאי לא נראות הוגנות", אמר אנדריאס גרוס, ראש משלחת הפקחים במסיבת עיתונאים היום.

גרוס רומז, ככל הנראה, לפסילת מועמד לבחירות במתנגד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המועמד, מיכאיל קסיאנוב, האשים בעבר את נשיא רוסיה בפגיעה בדמוקרטיה. הסיבה לפסילתו, לטענת ועדת הבחירות, היא זיופי חתימות. גם מנהיג האופוזיציה גארי קספרוב אולץ לסגת מהצגת מועמדות בדצמבר האחרון לאחר שלא הצליח לשכור אולם שבו תיקבע מועמדותו בוועידה, כדרישת החוק הרוסי. דוברת מטעם קספרוב טענה אז כי הקרמלין הפעיל מכבש לחצים על בעלי אולמות כדי שאלה יסרבו להשכיר מקום למפלגה.

הארגון לשיתוף פעולה אירופי, הגוף המפקח על בחירות ביבשת, הודיע אתמול (חמישי) כי לא ישלח פקחים לרוסיה ב-2 במרץ, תאריך הבחירות לנשיאות. ראש הארגון טוען שהמגבלות שמטילה רוסיה על עבודת הפקחים הופכת אותה לבלתי אפשרית למעשה. "עשינו כל מאמץ לשלוח פקחים מתוך רצון טוב", אמר מנהל זרוע הפקחים של הארגון, כריסטיאן סטרוהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully