וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: שיחות להקמת ממשלת אחדות

8.2.2008 / 17:06

מסתמן פתרון לסכסוך הדמים בקניה: הממשלה והאופוזיציה שוקלות להקים ממשלה משותפת , אך עוד לא ברור מי יעמוד בראשה

נציגי מפלגת השלטון הקנייתית ונציגי האופוזיציה שוקלים הקמת ממשלת אחדות במטרה לשים קץ לשפיכות הדמים במדינה. כך דווח באמצעי תקשורת מקומיים בקניה. מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי ענאן, העומד בראש מאמצי התיווך בקניה, קיים הערב (שישי) מסיבת עיתונאים ואמר כי "המפלגות התקדמו במשא ומתן וייתכן כי יגיעו לפריצת דרך תוך מספר ימים".

וויליאם רוטו, מחוקק ממפלגת האופוזיצי, אמר כי "הכרנו בכך שישנה בעיה במדינה ושאף צד לא יכול להתקדם לבדו. אנחנו עדיין במשא ומתן לגבי הפרטים המדוייקים", לדבריו, מדובר ב"התקדמות חיובית" אך עדיין לא הושג הסכם סופי. מוקדם יותר אמר הנשיא קיבקי כי הוא "מעודד" מההתקדמות בשיחות והצהיר כי הוא וממשלתו תומכים בתהליך.

למעלה מאלף בני אדם נהרגו ו-304 אלף נעקרו מבתיהם בקניה מאז פרצה האלימות, לאחר הבחירות השנויות במחלוקת ב-27 בדצמבר. מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה האשים את מפלגת השלטון בזיוף תוצאות הבחירות. המשבר הפוליטי סביב הבחירות נהפך מאז למשבר המבוסס על רקע אתני במסגרתו נלחמים שבטי הקלנג'ין והלואו, התומכים באופוזיציה, בשבט קיקויו התומך בנשיא קיבקי. שורשי האלימות נטועים במתח בן עשרות שנים לגבי שטחים גיאוגרפיים, גישה למשאבים וכוח פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully