וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר לדיכטר: המום מהחשש שתעצר בבריטניה

ספי קרופסקי

8.2.2008 / 13:14

בלייר דן עם דיכטר בשיתוף הפעולה עם הפלסטינים, ונדהם לשמוע כי קצינים שהוגשו נגדם אישומים בבריטניה חוששים לבקר בה

השר לביטחון פנים אבי דיכטר נועד הבוקר עם שליח הקוורטט לאזור טוני בלייר. בפגישה סקר דיכטר את שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לבין המשטרה הפלסטינית, ואמר כי יש צורך בשרשרת אכיפת חוק יעילה ברשות.

במהלך הפגישה הזכיר דיכטר לבלייר כי הוא עדיין מנוע מלהכנס לבריטניה בשל חוק המורה על הסגרתו לשלטונות. לטענת דיכטר, בלייר הביע תדהמה מכיוון שלטענתו הוא החל לפני תום כהונתו בהליך לסגירת אותה פירצה בחוק המאפשרת לאירגונים פרו-פלסטינים שונים להגיש תביעות נגד קציני צה"ל ולדרוש את מעצרם, והתפלא לגלות שזה עדיין אפשרי.

כזכור, לפני כחודשיים ביטל דיכטר ביקור בבריטניה שתוכנן לתחילת ינואר בשל חשש כי יוצא נגדו צו מעצר, על רקע מעורבותו בקבלת ההחלטה לחיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס, סלאח שחאדה, בעת שכיהן כראש השב"כ. במבצע החיסול נהרגו 14 אזרחים פלסטינים, מה שגרם למחאה בינלאומית נגד צה"ל.

דיכטר הוזמן להשתתף בכנס שעורך מכון מחקר בריטי בנושא "היום שאחרי ועידת אנאפוליס", כדי לשאת הרצאה על התהליך המדיני. הוא ביקש ממשרד החוץ חוות דעת בנושא, בין השאר בשל מקרים קודמים בבריטניה בהם הוגשו תלונות והוצאו צווי מעצר נגד קצינים בכירים בצה"ל, בחשד לביצוע פשעי מלחמה. משרד החוץ המליץ לדיכטר לא לצאת לביקור, בשל סבירות גבוהה להגשת תלונה מצד ארגוני שמאל בריטיים - דבר שעשוי להביא להוצאת צו מעצר נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully