וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "אין הברחות נשק ללבנון משטחנו"

ניר יהב

8.2.2008 / 11:19

בכירי המשטר הסורי אמרו לשרת החוץ האוסטרית שביקרה בדמשק, כי ההברחות מתבצעות דרך הים. "אנו רוצים שלום באזור"

"סוריה שולטת בגבול. כל הברחות הנשק ללבנון לא מתבצעות דרך הגבול בין סוריה ללבנון אלא דרך הים". על פי מקורות סורים, כך אמרו בכירי המשטר הסורי לשרת החוץ האוסטרית אורסולה פלסניק, שביקרה בימים האחרונים בדמשק.

לטענת המקורות המצוטטים בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, השרה האוסטרית פלסניק הביעה את דאגתה מנושא השליטה בגבול הסורי-לבנוני, אלא שהבכירים הסורים שעימם היא נפגשה, ביניהם הנשיא בשאר אסד, סגנו פארוק א-שרע ושר החוץ וואליד מועלם, הבהירו לה כי הם שולטים בו. בנוסף אמרו לה כי הם מסרבים לנוכחות אירופית בגבול "משום שסוריה ולבנון אינן אויבות". יחד עם זאת הביעו נכונות לקבל ציוד ולעבור הכשרות מצד גורמים אירופאים.

דוברו של נשיא סוריה הודיע כי אסד ופלסניק דנו בתהליך השלום במזרח התיכון ובמאמצים להתנעתו. "אסד אמר לשרת החוץ האוסטרית כי ארצו משקיעה את מירב המאמצים להשיג שלום צודק וכולל באיזור".

שר החוץ הסורי אמר דברים דומים. "אנו מוכנים לשלום צודק וכולל באזור על בסיס החלטות האו"ם ועל בסיס העקרון שטחים תמורת שלום. לשלום יש התחייבויות, והראשונה בהן היא הבעת רצון משני הצדדים. במהלך שנות המשא ומתן השגנו 85 אחוזים מהסכם השלום, אלא שלישראל אין כלל רצון בשלום, משום ששלום מצריך מישראל להשיב את השטחים הערבים הכבושים, ובראשם הגולן", אמר. "כשתנאים אלו ייענו, תהיה סוריה מוכנה לדון בהתחייבויות השלום שקשורות לביטחון בשני צידי הגבול ובביסוס יחסים נורמלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully