וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקוטלנד יארד קבע: בוטו נהרגה בפיצוץ

8.2.2008 / 10:08

הבלשים הבריטים נקראו לחקור את נסיבות המוות, ומצאו כי מנהיגת האופוזיציה הפקסיטנית לא נרצחה ביריות, אלא בפיצוץ לאחריהן

בלשי ה"סקטולנד יארד" הבריטים שנקראו לפקיסטן לחקור את ההתנקשות בבנזיר בוטו, קבעו כי מנהיגת האופוזיציה מתה כתוצאה מהדף פיצוץ מטען ולא מירי אקדח. ברצח שאירע ב-27 בדצמבר, ירה המתנקש לעבר בוטו שלוש יריות שהחטיאו, ולאחר מכן הפעיל חגורת נפץ. המסקנות שפורסמו היום (שישי) תואמות את אלו שהוסקו על ידי הממשלה הפקיסטנית, יומיים לאחר הרצח.

ברשת החדשות "סקיי ניוז" דווח, כי לבלשים ניתנה גישה "חסרת תקדים" לראיות המשפטיות במקרה. מדובר באותו הצוות שחקר את מתקפת הטרור על לונדון ביולי 2005. לפי הדיווח, הצוות צוייד באמצעים מתוחכמים, ובעזרת שימוש בטכנולוגיות תלת מימד הצליחו הבלשים לשחזר את מסלולם המדויק של קליעי האקדח כפי שתועד בסרטון וידאו.

החקירה העלתה כי אף כדור לא פגע בבוטו, על אף שאחד מהם טס בסמוך לראשה וגרם להרמת מטפחת הראש שלה. בעת ההתנקשות ישבה בוטו ברכבה, כאשר ראשה מחוץ לגג המכונית המשוריין. לאחר היריות התכופפה, והמחבל הפעיל את המטען. ההדף גרם לראשה להמחץ בתקרת הרכב.

המהירות בה קבעה הממשלה הפקיסטנית את הסיבה למות בוטו העלתה חשד לניסיון טיוח ולמעורבות ברצח, אך הקביעות החשדות מזכות אותה. אתמול נעצרו עוד שני אנשים בחשד למעורבות ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully