וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מטחי הקסאם: ישראל התלוננה באו"ם

8.2.2008 / 23:33

"מטרתו של חמאס היא הרג מכוון של תושבים ישראלים”, ציין שגריר ישראל באו"ם במכתב למזכ"ל האו"ם. קודם לכן, פגע קסאם בבית בשדרות. 4 לקו בחרדה ו-2 נפצעו כשניסו להמלט

שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן שלח אתמול בערב (שישי) מכתב תלונה חריף למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולנשיא מועצת הביטחון, בו הוא ציין, כי עשרות רקטות קסאם נורו רק במהלך היממה האחרונה לעבר ישראל. באגרת כתב, כי "מטרתו של חמאס היא הרג מכוון של תושבים ישראלים”. גילרמן הזכיר במכתבו את פציעתן של שתי הילדות שנפגעו שלשום מקסאם שנפל בגן משחקים, באחד מקיבוצי עוטף עזה. יש לציין, כי ישראל הגישה בחודשים האחרונים מספר תלונות לאו"ם על המשך ירי הקסאם.

אמש נפגע ישירות בית בשדרות מרקטת קסאם. שני בני אדם נפצעו באורח קל בזמן שרצו לתפוס מחסה ממטח של 10 רקטות שנפלו בעיר. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום טיפל בפצועים ובמספר נפגעי חרדה. נזק כבד נגרם לרכוש.

כ-34 רקטות קסאם נורו אמש על שדרות וישובי הנגב המערבי. שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים מדרום לאשקלון. 12 רקטות נפלו בעיר שדרות, כשנפילה אחת אותרה באזור שכונת הנביאים בשטח פתוח, ונפילה נוספת במתחם מפעל עוף קור. נזק קל נגרם למבנה. לאחר מכן נפלו עוד שני קסאמים בעיר. חמישה בני אדם לקו בחרדה.

בשטח המועצה האזורית שער הנגב נפלו שמונה קסאמים. רקטה אחת התפוצצה באזור התעשיה, נזק קל נגרם למבנים במקום. הרקטות התפוצצו בשטח חקלאי של אחד הקיבוצים ובסמוך לקיבוץ ניר עם. בכל המקרים לא היו נפגעים.

ועדות ההתנגדות העממית והג'יהאד האיסלמי נטלו אחריות לירי הרקטות. אתמול חשפו כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה שתי עמדות תת-קרקעיות, שמהן שוגרו רקטות קסאם לעבר ישראל. העמדות, שהכילו משגרים מהסוג שבידי החיזבאללה, פוצצו באופן מבוקר. במהלך הפעילות נהרגו שישה חמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully