וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה ברור: ג'ון מק'קיין ניצח במירוץ

7.2.2008 / 20:42

בעקבות פרישתו של מיט רומני, נסללה דרכו של מק'קיין להנהגת הרפובליקאים, מאחר והקאבי לא יוכל בכל מקרה להדביק את הפער

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מיט רומני, אחד המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית, הכריז הערב (חמישי) על פרישתו מהמירוץ לראשות המפלגה. פרישתו של רומני סוללת את דרכו של ג'ון מק'קיין לראשות המפלגה, שכן המועמד הרפובליקני הנוסף, מייק הקאבי, לא יוכל להדביק את הפער עם מק'קיין, גם אם ינצח בפריימריז בכל המדינות הנותרות.

מק'קיין בירך את רומני על ניהול מסע בחירות מוצלח. בנאום שנשא לאחר הכרזת הפרישה של רומני סיפר כי שוחח עימו בטלפון וכי השניים סיכמו לפעול לאיחוד מפלגתם. בהתייחסו להקאבי אמר מק'קיין כי הוא מברך אותו על השתתפותו במרוץ ועל הישגיו. מק'קיין ביקש לפנות לקהל השמרני שתמך עד כה ברומני. הוא אמר כי בידיו האחריות לאחד את המפלגה וכי לא יוכל להצליח במרוץ מול קלינטון או אובמה בלי תמיכתם של השמרנים. לדבריו, הוא "גאה להיות שמרן".

ג'ון מק'קיין היה המנצח הגדול ב"סופר טיוזדיי" השבוע, עם 610 צירים, לפני רומני, עם 257 צירים, והאקבי, עם 202. "ניצחנו במדינות הגדולות ביותר. ניצחנו במערב, בדרום, במערב התיכון ובצפון מזרח המדינה", הוא אמר עם התברר תוצאות ההצבעה.

רומני מנה בנאומו את העקרונות שאליהם הוא מחויב, ביניהם, המשך המלחמה בעירק עד לניצחון אמריקאי. "אסור לנו לתת לנשיא הבא של ארצות הברית לסגת בפני כוחות של קיצוניות מרושעת", אמר רומני. לדבריו, ארצו נמצאת במלחמה והוא חושש כי הן אובמה והן קלינטון, במידה ויבחרו, ייסוגו מעירק ויכריזו על מפלה אמריקאית. רומני הסביר כי לפיכך, כדי לחזק את מפלגתו ואת ארצו בעת זו של מלחמה, הוא חש כי עליו לפרוש מהמירוץ.

בתחילת נאומו הזכיר רומני את שמעון פרס, שבביקורו בוושינגטון אמר כי ארצות הברית ייחודית בהיסטוריה של העולם בקרבן העצום שהקריבה עבור חירותו, ובכך שלא כבשה את שטחי המדינות שניצחה. לדבריו, אמריקה חזקה הכרחית לשלום העולם, שכן האיום הגדול ביותר בפני אמריקה והעולם החופשי כולו הוא ג'יהאד פנאטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully