וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בתמונות

שי אילן

8.2.2008 / 7:23

נריע למנצחים ב"סופר טיוזדיי" בארצות הברית, נראה איך מקבלים את השנה החדשה בסין ונבקר בפסטיבל השלג ביפן

סופר ג'ון -

הקאמבק של ג'ון מק'קיין הפך לעובדה מוגמרת ב"סופר טיוזדיי", יום הפריימריז הגדול בארצות הברית השבוע. מק'קיין הקדים את מייק האקבי ומיט רומני בהרבה וזכה במספר נציגים כפול ויותר מזה של מתחריו. מיט רומני, שהבין שאין לו סיכוי, החליט לפרוש. הסיכוי של מייק האקבי הוא כעת תיאורטי בלבד. (כתב: שי אילן)

משחק בגלים -

במפלגה הדמוקרטית, בניגוד לרפוליקנית, לא נפלה הכרעה. ברק אובמה מפגר בפחות ממאה צירים אחרי הילרי קלינטון, ועדיין נכונו לשניים פריימריז במדינות גדולות, כמו טקסס, אוהיו וושינגטון. כאן נראה ברק אובמה בעת ילדותו בשנות השישים, את רובה הוא בילה עם סבו וסבתו שהתגוררו בהוואי, אחרי עזיבתו של אבי המשפחה הקנייתי.

הריסות בבייג'ין -

"הוטונג" הוא בית הבנוי מסביב לחצר, שהיה אופייני מאוד לבייג'ין. כחלק מהפיכתה של בייג'ין לכרך מודרני ולקראת האולימפיאדה הולכים ונעלמים המבנים המסורתיים, שהתאפיינו בין היתר בשערים מפוארים. אחרי השווקים, החנויות ורבים מדוכני הרחוב מפנה עוד שריד לעברה של בייג'ין את מקומו לבנייה מודרנית.

עכברוש שמח -

תושבים סינים מדליקים קטורת לרגל ראש שנת הירח הסינית החדשה. השנה היא שנת העכברוש, ואת פניה מקבל גל הקור החמור ביותר בחמישים השנים האחרונות במדינה. רבים מהסינים לא יצאו לחופשות מסורתיות בגלל הקור הקשה, ויבלו את 15 ימי החופש המגיעים להם בבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אש במים -

אוניית משא טורקית עלתה באש בדרכה מאיסטנבול לטרייסט שבאיטליה, סמוך למים הטריטוריאליים של קרואטיה. הספינה הייתה עמוסה חומרים מסוכנים והניסיונות של הספינה הקרואטית לכבות אותה לא הצליחו. למרבה המזל ניצלו כל אנשי הצוות, שהועלו על סיפון ספינה יוונית שעברה במקום.

ליצנים מסוכנים -

חמישה נהגי אוטובוס ושני עוזרי נהגים נהרגו השבוע בגואטמלה על ידי אנשים שהיו מחופשים לליצני רחוב. בשנה שעברה נרצחו 48 נהגי אוטובוס, משום שלא שילמו לכנופיות את דמי החסות. גואטמלה, אחת המדינות האלימות ביותר במרכז אמריקה, בחרה השנה נשיא חדש, אלווארו קולום, שהבטיח להילחם בפשע על ידי תוספת תקציבים לשכבות החלשות. בינתיים, כנראה, אין תוצאות.

מיק בברלין -

ה"רולינג סטונז" הגיעו בהרכב מלא - מיק ג'אגר, קית' ריצ'רדס, רון ווד וצ'ארלי ווטס, לפסטיבל הסרטים בברלין. בפסטיבל יוצג סרט תיעודי שצילם מרטין סקורסיזה על הקריירה שלהם, ושצולם חלקו בהופעה שלהם בשנת 2006, המשולבת בקטעי ארכיון. למי שמשתוקק לשמוע את הפסקול, הוא ייצא לחנויות בעוד כחודש.

קרנבל א' -

בריו דה זניירו נערך השבוע הקרנבל הגדול, הצבעוני וההמוני ביותר בעולם. בית הספר לסמבה "בייג'ה פלור" זכה במקום הראשון בין המציגים. השנה הציג בית הספר מחווה לדמויות מאגדות צפון ברזילאיות. בייג'ה פלור זוכה במקום הראשון זו הפעם השנייה ברציפות. מי שלא זכה בדבר השנה הוא בית הספר שהציג ערימות של גוויות, כאיזכור לשואה.

קרנבל ב' -

בכל העולם חוגגים כעת קרנבלים, וגרמניה מקפידה לציין את המסורת בתהלוכות. תהלוכת יום שני של שבוע הקרנבל בדיסלדורף היא "תהלוכת רוז". לא מדובר בוורד, אלא במילה עתיקה שמשמעותה "לרוץ". בכל העולם מתחילים את עונת הקרנבלים בדרך כלל ביום שלישי, הוא "מארדי גרא".

ראש בקיר -

ילדה מנסה לעלות מעל לקיר עשוי שלג, במבוך בעיר ספורו שביפן. בספורו נערך פסטיבל שלג מדי שנה בחודש פברואר, שנמשך שבוע שלם. בפסטיבל, שראשיתו בשנות החמישים, במסגרתו מוצגים פסלי קרח, אנשים משוטטים בבתי שלג ואפילו שומעים מוזיקה המנוגנת מעל במת שלג.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully